TXP Ligaen 2012 banner
Følg os på Twitter Følg os på Facebook Kontakt os på Skype Se TexaspokerTV
TXP Ligaen 2012 banner
Pokershop.dk banner

NL100: TPMK OOP mod passiv - riverplan

6 svar [Seneste indlæg]
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 8080
Medlem siden: 20/09/2005
Status: Online
Texaspoker.dk Forum Moderator ikon
TXP's VIP Team badge

Villain er 17/8 over 120 hænder og meget passiv postflop. Steal er 18%

Jeg går ud fra vi er enige om, at turn er et easy bet, men hvilke riverkort skubber vi på? Villain har 53BBs tilbage på river.

Alternativet til et skub på river kunne være et svagt bet og folde til rest eller alternativt check/fold.

Umiddelbart var min tanke at 7'ere, dia rammer lige midt i villains range, mens A, 9, 8, 6, 5 rammer lidt dårligere, men stadig må ramme tilpas godt for villains range.

Hvad er jeres tanker?

Hand converted by TXPConverter Version 00.47

OnGame - $1 NL ( 6 max ) - Holdem - 6 players

Langsgreen ( BTN ): $85.16
HERO ( SB ): $116.13
Sir Bob Rob ( BB ): $108.68
trd3wgg ( UTG ): $130.00
Black_Sunset ( MP ): $143.56
Mr.Cock ( CO ): $100.00

HERO posts SB $0.50, Sir Bob Rob posts BB $1.00

PRE-FLOP: ( $1.50 ) HERO has

fold, fold, fold, Langsgreen calls $1.00, HERO raises to $5.00, fold, Langsgreen calls $4.00

FLOP: ( $11.00 ) ( 2 players )
HERO bets $8.00, Langsgreen calls $8.00

TURN: ( $27.00 ) ( 2 players )
HERO bets $20.00, Langsgreen calls $20.00

Nu mere street end asfalt

Titel: Bounty Hunter
Forum indlæg: 649
Medlem siden: 26/06/2010
Status: Offline
TXP's VIP Team badge

Spottet er jeg ikke bange for at miste value i. Du kan sagtens ikke have den bedste hånd allerede nu og er han passiv ville jeg lade ham fortælle dig om du er bedst. Jeg tror jeg enten x/f eller b/f meget småt på river ala 10. Er han så passiv ved vi at han ikke spazzer ud. Jeg er ikke bange for at blive exploited.

"Hallbergs brevkasse"-udgiver på TXP

Forum indlæg: 613
Medlem siden: 27/06/2009

over mit niveau, men here goes:

Forstår ikke hvorfor du vil skubbe river..... eneste mulighed for at gøre det for sikker value er imo hvis river er en af de sidste 2 Konger..... Synes det er svært at sætte en range op for villian da han limper pre ...... Nogle er jo super tricky og gør det med AA KK og andre limper pockets.....

Har villian FD er det jo dårligt af ham at betale turn.. ?

Så umiddelbart synes jeg det er svært at sætte villian på en særlig præcis range i dette spot og derfor foretrækker jeg at chekke river og komme billigt til SD med vores tp mk......

Fyrer villian så et potsize bet af på river vil jeg seriøst overveje et fold da jeg tænker han kan have limpet et monster pre.......

Men forstår som sagt ikke at vi leder efter kort hvor vi kan skubbe river, da vi har SD value og ikke rigtigt ved hvad villian ka sidde med ?

Det er sjældent en kæmpefejl at folde !!!

Det er sjældent en kæmpefejl at folde !!!

Titel: Mayor
Forum indlæg: 2795
Medlem siden: 27/04/2007

Da jeg kiggede på hånden i formiddags overså jeg faktisk at villain limp/caller preflop fra knappen. Selvom hans raising range er ret smal, tror jeg ikke der er mange bedre Kx-kombinationer i hans range når han limp/caller. Dermed synes jeg godt vi kan snævre rangen ind til små/mellem par, suitede connectors og suitede esser allerede på baggrund af preflop action.

Dermed synes jeg også at dit turnbet er fint, da vi skal charge de draws som villain caller med på floppet. Turn er jo et ret blankt kort.

River synes jeg er meget afhængigt af kortet der falder. Jeg check/folder i hvert fald nok på alle de kort der completer åbentlyse draws. Villain er vel en type der caller ned med alle flushdraws. På blanke og forholdsvis blanke kort bliver det nok også et lille bet, da jeg ikke kan se hvilke dårligere hænder villain skal betale et stort bet med og skulle jeg have fejlvurderet villains range preflop, slipper vi med skindet på næsen.

De eneste kort hvor jeg kunne finde et kraftigt bet frem med på river er hvis vi rammer enten J clu eller J spade.

Jeg forventer i øvrigt at høre fra eventuelle sets ret ofte på turn, hvilket kunne tale for et større riverbet. En passiv villain kan dog måske godt slowplaye hele vejen - han har jo position, dette synes jeg kraftigt trækker imod et lille riverbet (eller c/f).

På "livs"tilt!

På "livs"tilt!

Forum indlæg: 649
Medlem siden: 26/06/2010
TXP's VIP Team badge

Jeg havde faktisk heller ikke bemærket at han limp/caller. Det gør ikke det store for min analyse af hånden med sådan en villain.

TXP's VIP Team badge

svennobassovitz skrev:

Forstår ikke hvorfor du vil skubbe river..... eneste mulighed for at gøre det for sikker value er imo hvis river er en af de sidste 2 Konger..... Synes det er svært at sætte en range op for villian da han limper pre ...... Nogle er jo super tricky og gør det med AA KK og andre limper pockets.....

Har villian FD er det jo dårligt af ham at betale turn.. ?

Så umiddelbart synes jeg det er svært at sætte villian på en særlig præcis range i dette spot og derfor foretrækker jeg at chekke river og komme billigt til SD med vores tp mk......

Fyrer villian så et potsize bet af på river vil jeg seriøst overveje et fold da jeg tænker han kan have limpet et monster pre.......

Men forstår som sagt ikke at vi leder efter kort hvor vi kan skubbe river, da vi har SD value og ikke rigtigt ved hvad villian ka sidde med ?

Villain er dårlig - derfor kan han sagtens kalde med et flushdraw på turn

Og det er da aldrig let at sætte villain på en synderlig præcis range, men generelt synes jeg man kan gp ud fra devisen, at jeg i spottet har TPGK og derfor oftest er foran, med mindre villain raiser. Det er også derfor jeg vil bette river.

At et skub måske langt fra er den bedste løsning kan ganske givet være rigtigt. Som det er påpeget af andre, er der nok ikke mange Ks i villains range, hvorfor et blockbet-ish bet på 15BB på river, kan være optimalt.

TXP's VIP Team badge

Tak for svar.

Jeg ender med at skubbe på en blank (en 2'er eller lignende, mener jeg) og villain folder efter at have tænkt lidt - Missede måske value

Pokershop.dk banner