TXP Ligaen 2012 banner
Følg os på Twitter Følg os på Facebook Kontakt os på Skype Se TexaspokerTV
TXP Ligaen 2012 banner
Betsson Poker banner

NL100: passiv linje OOP

7 svar [Seneste indlæg]
Mazter81
Mazter81s billede
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 8351
Medlem siden: 20/09/2005
Status: Offline

Villain spiller 15/15 over 33 hænder - ingen 3bets. Lille smaple, men han virker til at være TAG eller nittet - dog aggressiv - so far - postflop. 

HERO: 21/18 over 28 hænder - Ingen af os har været til showdown.

Preflop sætter jeg ham på enten et pp, AJ+ish og lidt suited broadway og måske lidt lavere SCs.

Flop tænker jeg, at ofte er jeg enten way ahead eller way behind. Der er givetvis nogen highcard kombos som jeg er 65/35ish favorit mod, men dem er jeg ikke sikker på at kunne folde ud - og med begrænset kendskab til spilleren, er jeg ikke begejstret for at bluffe flop og turn med nærmest ingen equity og ubekendt fold equity hvis jeg er bagud.

Derfor er min tanke, at jeg hellere vil c/c flop i forventning om, at villain better en del af sine high card combis, nogle af de pps som jeg slår og self Ax. Checker han bag, kan jeg få bets ind mod en svagere calling range på turn og potentielt river.

Hvad synes i om planen? Er klar over den ikke er super balanceret, men det er nok umiddelbart ikke en spiller jeg kommer til at spille meget imod.

Nogen der spiller turn anderledes? River?

Hand converted by TXPConverter Version 00.47

OnGame - $1 NL ( 6 max ) - Holdem - 6 players

za_ciouzan ( BTN ): $139.10
imove ( SB ): $106.63
HateMeeAgain ( BB ): $101.50
.CherryBerry ( UTG ): $47.19
HERO ( MP ): $123.38
whereismyc4r ( CO ): $223.14

imove posts SB $0.50, HateMeeAgain posts BB $1.00

PRE-FLOP: ( $1.50 ) HERO has

fold, HERO raises to $3.00, whereismyc4r calls $3.00, fold, fold, fold

FLOP: ( $7.50 ) ( 2 players )
HERO checks, whereismyc4r bets $5.00, HERO calls $5.00

TURN: ( $17.50 ) ( 2 players )
HERO checks, whereismyc4r bets $13.00, HERO calls $13.00

RIVER: ( $43.50 ) ( 2 players )
HERO checks, whereismyc4r bets $32.50, HERO raises All-in

betsafe banner
svennobassovitz
svennobassovitzs billede
Titel: Texas Ranger
Forum indlæg: 882
Medlem siden: 27/06/2009

Synes det ser fint ud..... ... AK AQ måske endda AJ er meget likely hos villian og dem skal vi jo have value fra.... Hvis han flatter store hænder er AA KK QQ der også, og så kan han jo setmine 33 hvis han tror du stacker af... Men du har jo selv lært mig at spille imod hans range, istedet for at frygte enkelte hænder og imod hans range er vi way ahead...... og way behind meget meget sjældent ....

When you know you suck, you can work and improve

When you know you suck, you can work and improve

Peter Hallberg
Peter Hallbergs billede
Titel: Texas Ranger
Forum indlæg: 804
Medlem siden: 26/06/2010
Status: Online
Texaspoker.dk Forum Moderator ikon
TXP's VIP Team badge

33 hænder er så få at jeg ikke ligger det store i det. Jeg har også tit spillet 15/15/0 over 33 hænder uden på nogen måde at være en nit. Når han bare caller fra CO ville jeg kun sætte ham på en lidt tightere range end normalt.

Jeg ville forvente at du CB alle A i din range og sætter dig derfor på ingenting, 9x eller FD (måske A-lav suited i andet end spar). Hans bet forventer jeg for det meste indeholder et A, men så er det vel mest AQ og AJ og sets (og en sjælden gang AK). Tror ikke han caller skide mange suitede hænder pre.

Når han better igen på turn igen ligner han mest set i 33, AJ-AK. Jeg tror sjældent han har bluff, da du har fortalt ham at du har noget. Havde du misset floppet totalt havde du enten CB eller x/f. Jeg synes du ser vildt stærk ud når du x/c turn og ville forvente at han aldrig bluffer/value better tyndt videre på river og at han checker alle sine non-nuts hænder bag. Det betyder at det nok er nu du skal gå efter value eller alternativt leade river. Jeg foretrækker at raise her og nu til fx 36, med truslen om river shove.

Som spillet leader jeg river ala 29 ish, så han kan betale med de Ax jeg tror han kan have. Folder han dem, så WP til ham.

Value better han Ax hvis du checker så synes jeg det er skidt. Det er også grunden til at jeg kun caller villains riverbet i dit spot.

"Hallbergs brevkasse"-udgiver på TXP

bjorna1980
bjorna1980s billede
Titel: Mayor
Forum indlæg: 3152
Medlem siden: 27/04/2007

Peter Hallberg skrev:

Jeg synes du ser vildt stærk ud når du x/c turn og ville forvente at han aldrig bluffer/value better tyndt videre på river og at han checker alle sine non-nuts hænder bag.

Dette er jeg ikke enig i. Var jeg villain og readless ville jeg klart forvente at kunne skyde Mazter af senest på river. Ja, linjen indikerer at der er nogle 9x i Mazters range, men heros range indeholder vel også en masse svage esser og TT-KK, der bliver stædige på turn. Overall ville jeg tro at det, fra villains synspunkt, ville være meget profitabelt at skyde 3 streets her som bluff - i hvert fald indtil jeg ved mere om min modstander (hero).

Når det så er sagt er jeg ikke sikker på at dit (Mazter) riverraise er godt. Villain skal calle med dårligere 50% af gangene og umiddelbart er jeg ikke sikker på at jeg kan finde særligt mange dårligere hænder villain caller med, medmindre han tror du laver ballade eller han er på tilt (eller en kombination). På den anden side kunne du vel godt ligne et mærkeligt spillet bustet draw, men dine stats indikerer ikke ligefrem at du er typen der spiller draws sådan her.

Mazter skrev:

Hvad synes i om planen?

Hvis villain tænker som mig, kommer du til at kigge ind i 3 tunge bets med din plan. Det ville jeg ikke være super ekstatisk for med mellempar. Jeg tror hellere selv jeg vil bombe 3 streets, og altså lave min hånd om til et bluff, for at skyde villain af AQ, samt værre esser og de bedre par han caller med, sikkert TT og JJish. Nu ved vi selvfølgelig ikke om villain er typen der caller 3 streets med f.eks. AQ, når det åbentlyse flushdraw misser. Så c/f floppet synes jeg også er en mulighed, men vi har jo måske 5 outs mod bedre og en masse FE, så jeg tror jeg better løs mod unknown, formodet nit (de bryder sig ikke om at calle 3 streets med 1 par).

Guldkorn: Forsvar imod 3-bets, Betting for beskyttelse,

Guldkorn: Forsvar imod 3-bets, Betting for beskyttelse,

Mazter81
Mazter81s billede

Tak for kommentarer

@Peter

Nu skriver du jo, at man ikke kan lægge meget i villains stats efter 30 hænder, og det vil jeg helt sikkert give dig ret i. Jeg spiller også af og til 15/15 eller strammere efter den sample. Har i øvrigt ikke inkluderet hans agression, hvis du udleder noget af den. Den mente jeg, var helt irrelevant over samplen, mens stats trods alt viser, han ikke er en kæmpe ATM.
Men lægger du ikke ret meget vægt på hans nittish stats i din analyse?

@Bjorna

Jeg tror, at jeg havde check/foldet turn unimproved, så det er givetvis profitabelt at bette 2 streets bare Smile

Jeg er egentlig heller ikke super lykkelig over min plan i hånden, og valget af den er nok mere et udtryk for, at jeg er for dårlig til, at "tvinge" mig selv til at tænke mere i min range og fx. bette FTR for at folde en stor del af villains range som er <TPGK.

Check/fold er ganske givet en bedre løsning end c/c efterfulgt af c/f på turn.

Jeg check/caller i øvrigt bare river - jeg kunne ikke finde en stor nok calling range til at skubbe og villain tabte med AK. Et riverdonk er måske klart at foretrække

Meincke
Meinckes billede
Titel: Deputy
Forum indlæg: 269
Medlem siden: 25/05/2011

Villain skal godt nok være ringe før jeg kan se fordele ved et riverdonk.

Forum indlæg: 804
Medlem siden: 26/06/2010
Status: Online
Texaspoker.dk Forum Moderator ikon
TXP's VIP Team badge

Mazter81 skrev:

Tak for kommentarer

@Peter

Nu skriver du jo, at man ikke kan lægge meget i villains stats efter 30 hænder, og det vil jeg helt sikkert give dig ret i. Jeg spiller også af og til 15/15 eller strammere efter den sample. Har i øvrigt ikke inkluderet hans agression, hvis du udleder noget af den. Den mente jeg, var helt irrelevant over samplen, mens stats trods alt viser, han ikke er en kæmpe ATM.

Jeg antager at han er normal til den lighte side. Den med aggression har jeg ingen ide om hvorfor jeg har skrevet 0. Har ikke brugt det i min analyse.

Mazter81
Mazter81s billede

Peter Hallberg skrev:

Mazter81 skrev:

Tak for kommentarer

@Peter

Jeg antager at han er normal til den lighte side. Den med aggression har jeg ingen ide om hvorfor jeg har skrevet 0. Har ikke brugt det i min analyse.

Helt fino

Synes du i øvrigt ikke, at jeg mere eller mindre laver hånden om til et bluff, hvis jeg checkraiser turn?