MPT 2015 "freeroll"

14 svar [Seneste indlæg]
kongen_med_øksen
kongen_med_øksens billede
Titel: Outlaw
Forum indlæg: 7
Modtaget: 1
Medlem siden: 19/01/2015
Status: Offline

Hej Alle

Som I kan se er jeg helt ny på sitet omend jeg har fulgt med i Jeres diskutioner og fremragende dækning de seneste par år som gætekigger

Nu har jeg (som så mange andre også sikkert har) bestemt mig for at tage den nye MPT på Munken ned.

Jeg vil kvalificere mig gennem "freerollen", så jeg selvfølgelig også kan nappe tillægspuljen!!! (Selvtillid kan forveksles med ironi)

Jeg er dog lidt i vildrede om hvordan jeg skal gribe denne "freeroll" an og ville gerne løfte sløret for mine tanker og høre jeres mening og jeg er bare er helt forkert på den.

For det første har jeg det svært med ordet Freeroll, da jeg mener det er en umulig opgave at kvalificere sig med 2000 i startchips (20 BB) uden at købe yderligere chips.

Tanken er derfor at holde sig i live til 1. dagen er slut og så Addon tilstrækkeligt chips (20000 for DKK1000 eller 30000 for DKK1500) for at kunne komme til dag 2 med en overaverage stack og derfra cruise sig bland de 50 der får en billet til hovedturneringen.

Opgaven er så netop at holde sig i live, da der sikkert bliver en ALLIN massakre fra start, da alle er meget short. Man kan selvfølgelig bare håbe at får gode hænder og ramme godt eller købe nye chips de gange det går galt.

Men jeg tænker eksempelvis at købe 10000 chips for 1000 kr fra start og derved have 120 BB, hvilket måske gør det nemmere at spille afventende og vente på de gode hænder, hvis Idéen er at man alligevel skal købe nye chips i løbet af dag 1. (Dette kan selvfølgelig gå helt galt og man bliver nødt til at købe chips for mere end de 5000 kr det vil koste at tilmelde sig hovedturneringen direkte).

Men hvad tænker I?

PS: Glæder mig helt vildt til en forhåbentlig hel uge i pokerens navn Smile

DrunkSon
DrunkSons billede
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 9933
Modtaget: 1543
Medlem siden: 22/07/2008
Moderator ikon
Blogger ikon
TXP Cup Vinder ikon

Velkommen til forum.

Jeg er sikker på, at der er andre, der også spiller med, og som kan komme med gode råd.

TXPConverter - Formatering af Hand Histories. Tjek også min personlige side Massage4Wellness

TXPConverter - Formatering af Hand Histories. Tjek også min personlige side Massage4Wellness

andrewdk
andrewdks billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5852
Modtaget: 1218
Medlem siden: 10/05/2007
Blogger ikon

Min mening:

Først skal du overveje hvor mange penge du er villig til at bruge på denne "freeroll"
I kampens hede kan man hurtigt komme til at bruge alt for mange, hvis man ikke sætter sig et max Smile

Jeg vil helt klart købe så meget ind som muligt i starten.
Det koster 100 kr. pr. 1000 chips uanset om du køber inden start eller køber dem på sidste level, hvor blinds er meget højere.

Med andre ord, du får langt mere chipvalue ved at købe dem i starten og du får mulighed for at akkumlere dem hurtigere mod andre spillere, der vælger at købe ekstra chips med det samme.

Så 1000 kr. indkøb fra start lyder rigtig fint, hvis det er et beløb du kan afsætte til rebuys i denne såkaldte freeroll.

Omkring din add-on tanker, så er jeg til gengæld uenig.
Det koster 500 kr. pr. 10.000 chips Max køb er 30.000 chips for 1500 kroner.

ICM-wise giver det ingen mening andet end at købe et minimum add-on

Og hvis du alligevel er villig til at bruge 1000 kr. på startchips og 1500 kr. på addon, så har du allerede betalt halvdelen af MPT-sædet uden at være kvallet
Så vil jeg nok overveje om jeg ikke kunne finde de sidste 2500 kr. og købe mig direkte ind.

I hope to break even this week. I need the money

kongen_med_øksen

@Andrew:

Enig med at købe chips i starten. Det var som jeg skriver også det jeg var kommet frem til. Jeg er egentlig også enig i at købe for max beløbet på 1500 kr i addon.

Men da jeg har meldt mig til dag 1C af de 3 freeroll dage, så ville jeg lige afvente, hvor stor average var på de 2 første dage inden jeg bestemte mig for, hvor meget jeg ville investere i denne "freeroll". Det kan selvfølgelig blive for dyrt. Medmindre tillægspuljen bliver så saftig at det kan blive mere attraktivt at kvalificere sig gemmen "Freeroll"turneringen fremfor at købe sig ind direkte.

PS: Har reservekapital til at købe mig direkte ind, hvis kvalifikationen glipper Smile

kongen_med_øksen

Så er det i dag det går løs for mig.

Men da det mod forventning ser ud til at der bliver overlay på turneringen og kun 41 er gået videre fra de første 2 dage. Så er præmisserne noget ændrede.

Man burde nok kunne nøjes med en mindre stack end forventet, hvis vi kun er en 65-70 stykker der skal kæmpe om de 50 billetter i morgen.....

Juliie
Juliies billede
Titel: Bounty Hunter
Forum indlæg: 599
Modtaget: 308
Medlem siden: 28/06/2013
Ms. Deja vu ikon

kongen_med_øksen skrev:

Så er det i dag det går løs for mig.

Men da det mod forventning ser ud til at der bliver overlay på turneringen og kun 41 er gået videre fra de første 2 dage. Så er præmisserne noget ændrede.

Man burde nok kunne nøjes med en mindre stack end forventet, hvis vi kun er en 65-70 stykker der skal kæmpe om de 50 billetter i morgen.....

Held og lykke!!

Kunne se at der var mindst en som gik videre uden at lave rebuy og add-on. Så det kan sagtens lykkes at komme billigt igennem freerollen Wink

Opdater endelig hvordan det går/gik Beer

kongen_med_øksen

Så kom jeg igennem dagen og er klar til finaledagen med en overaverage stack ud af de 70, der skal kæmpe om de 50 billetter

Er egentlig godt tilfreds med mit spil selvom jeg har brugt lidt mere end jeg havde sat mig i udsigt med 3 rebuys á 500 kr da jeg hhv tabte et stort flip, fik mit floppede set i esser knækket af runner runner flush og da min KK ramte det flotte flop KTT for kun at se at modtanderen havde den endnu flottere TT på hånden. Til sidst og endnu vigtigere var det dog mig der var heldig, da jeg i en 30000 stor pot ramte min dobbeltsidede straighttræk mod toppar og hultræk. Endelig følte jeg at jeg måtte lave et et addon til 1000 kr. for at lægge i den gode ende inden finaledagen (det kan selvfølgelig diskuteres om addon var nødvendigt).

Så alt i alt er jeg inde for 2500 kr, som nok er for meget når der ikke er en tillægspulje der går med videre i turneringen. Men så kan man jo sige at min MPT billet enten løber op i 2500 kr eller 7500 kr.

Slutteligt vil jeg bare sige at turneringen indtil nu har været en fornøjelse, da folk generelt var meget mere snakkende, åbne og smilende end jeg har oplevet til Four Seasons turneringerne. Måske også fordi at man kunne købe sig ind igen, så man tog sine bad beats mere med et smil

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Forum indlæg: 10951
Modtaget: 1417
Medlem siden: 13/03/2011
Blogger ikon
Mr. Deja vu ikon TXP Puljetur Vinder ikon

WP K_M_Ø!

Du må have taget din del af coolere nu. Håber du cruiser dig videre til ME. Beer

Jeg er i øvrigt regget til dag 1a, så måske vi ses dernede.

Ship it!!!

Ship it!!!

Krahsdrac
Krahsdracs billede
Titel: Cowboy
Forum indlæg: 52
Modtaget: 12
Medlem siden: 16/12/2014

Det var sgu godt du blev ved, tror jeg havde løbet hele vejen hjem til Aalborg i raseri hvis jeg havde tabt de par hænder.

Tillykke, og bedre skrub i resten af turneringen.

Ender
Enders billede
Forum indlæg: 9250
Modtaget: 649
Medlem siden: 27/10/2005
Pioneer ikon
Blogger ikon

WP MrRoni.

Tillykke med Main Event sædet. Smile

More live games PLZ.

More live games PLZ.

kongen_med_øksen

Ude som nr 53....
kortdød. Vil ikke kede jer med mine bad beat historier

har købt mig ind til dag 1A i morgen.

andrewdk
andrewdks billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5852
Modtaget: 1218
Medlem siden: 10/05/2007
Blogger ikon

Held og lykke i morgen til dem der er i ilden.

Guderne skal vide jeg godt gad at spille den tour, men rullen og arbejdet tillader det ikke.
Jeg vil ikke helt udelukke, at jeg kunne finde på at kigge ned søndag og spille deres 1120 deepstack, men lysten vil være større hvis der sidder en TXPer på FT i MPT-main samtidig.

Og tillykke til Roni, hvis Enders rygte længere oppe i tråden taler sandt Smile

Ender
Enders billede
Forum indlæg: 9250
Modtaget: 649
Medlem siden: 27/10/2005
Pioneer ikon
Blogger ikon

andrewdk skrev:

Held og lykke i morgen til dem der er i ilden.

Guderne skal vide jeg godt gad at spille den tour, men rullen og arbejdet tillader det ikke.
Jeg vil ikke helt udelukke, at jeg kunne finde på at kigge ned søndag og spille deres 1120 deepstack, men lysten vil være større hvis der sidder en TXPer på FT i MPT-main samtidig.

Og tillykke til Roni, hvis Enders rygte længere oppe i tråden taler sandt Smile

Den er god nok, MrRoni kom i top 50.

Longhit og ham spille Main Event i morgen. Jeg tager til Munkebjerg og railer fra 19 tiden. Regner med at spille deres 560 kroners kval kl 21 og så lidt cash inden. Smile

More live games PLZ.

More live games PLZ.

BimBam
BimBams billede
Titel: Sheriff
Forum indlæg: 393
Modtaget: 26
Medlem siden: 17/12/2007
Blogger ikon

Det lykkedes også mig at komme i top 50 i går. Jeg synes, det har været en rigtig god turnering indtil nu med en super hyggelig stemning, så jeg glæder mig rigtig meget til at stille op til dag 1B på fredag.

Held og lykke til jer der stiller op.

kongen_med_øksen

Videre til dag 2 med en halv average stack på 31.500.
meget tilfreds med spillet. Havde ikke rigtig nogen spots hvor jeg følte jeg kunne få mere ud af det.

så skal have en hurtig dobling på lørdag