River beslutning 200bb dyb

7 svar [Seneste indlæg]
RandomTilt
RandomTilts billede
Titel: Bounty Hunter
Forum indlæg: 587
Modtaget: 115
Medlem siden: 05/11/2008
Status: Offline

Nogen der finder et kald frem her?

Synes jeg havde en let beslutning, men tænkte dog over den efterfølgende.

Bordet er super donket, hvor både skurken og en mere er mindst på semitilt

Han ser sikkert mig som lidt løs ala 30/20/4

Skurken spiller  - VPIP: 48, PFR: 27, 3B: 10, AF: 2,3, Hands: 7016

Tanker om hånden

Preflop: standard åben fra CO

Flop: Ser ingen grund til at bygge pot før jeg har ramt og vil gerne holde ham i potten 

Skal nok få betaling hvis han rammer lidt og jeg stort.

Turn:Bingo, han folder kun meget lidt til x/r derfor det lille raise.

Han skal holdes i potten og gerne bygge den.

River:Jeg har før fået skyld for at se spøgelser, men kan ikke se ham skubbe med andet end en rivered boat så dyb selvom han er på semitilt.

Tror han vil kalde K bag, han stats siger han kun raiser 3 ud af 19 (lille sampel meeeen)

Hand converted by TXPConverter Version 00.59

***** Hand History for Party *****
$0.25/$0.50 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, November 10, 20:21:43 CET 2015
Table Mannheim ( Real Money )

HERO ( CO ) ( 208.03 )
BTN ( 105.54 )
SB ( 118.22 )
( SitOut ) ( 49.50 )
BB ( 193.19 )
( SitOut ) ( 57.63 )

SB posts small blind 0.25
BB posts big blind 0.50

HERO is CO with

PRE-FLOP: ( 0.75 ) ( 4 players )
HERO raises 1.50, BTN calls 1.50, fold, fold

FLOP: ( 3.75 ) ( 2 players )

HERO checks, BTN bets 2.33, HERO calls 2.33

TURN: ( 8.41 ) ( 2 players )

HERO checks, BTN bets 7, HERO raises 17, BTN calls 10

RIVER: ( 42.41 ) ( 2 players )

HERO bets 11, BTN raises 84.71 all in , fold

SHOWDOWN: ( 138.12 ) ( 1 player )

*** SUMMARY ***
BTN does not show cards.
BTN wins 136.12

svennobassovitz
svennobassovitzs billede
Titel: Texas Ranger
Forum indlæg: 1969
Modtaget: 531
Medlem siden: 27/06/2009
Blogger ikon

Tror ikke der er nogen forskel på om du raiser til 17 eller 21-22 på turn ...tror du misser value der for jeg kan ikke se hvem der folder til 21 men spiller videre hvis det kun er 17...

River er ulækker ... Pga af dybden og din beskrivelse af villian mener jeg også der er flere comboer af rivered boats end den sjældne J10h eller AA

Alt i alt WP, bortset fra jeg mener du misser value på turn

When you know you suck, you can work and improve

When you know you suck, you can work and improve

Ender
Enders billede
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 9250
Modtaget: 649
Medlem siden: 27/10/2005
Pioneer ikon
Blogger ikon

Hvorfor better du 11 ud i 42?

Jeg synes det virker svagt eller lidt underligt eller en der er bange for huset og ikke ønsker at spille om alle chipsne. Jeg synes der skal enten checkes eller bettes noget ala halv pot.

More live games PLZ.

More live games PLZ.

RandomTilt
RandomTilts billede

Tak for tilbagemeldingen Svenno, det var brugbart

Ender:

Det er noget jeg har prøvet siden jeg kom hjem fra US for at maksimere min bb/100.

Jeg synes jeg får mange flere kald på riveren efter jeg er startet på at valuebette lavt.

I ovenstående hånd kan man selvfølgelig argumentere for at han altid ville kalde 1/2 psb med en K, men tror ikke han kalder 1/2 psb med en Q.

Det kunne han tilgengæld godt med 1/4 psb, så det var egentlig tanken bag.

Men ellers har du ret, så får jeg forholdsvis ofte et raise fra aggro tyre da det ligner svaghed = som regel mere value.

Havde skurken klikket eller raiset 3* gange bet havde jeg snapcalled.

LuckyDude
LuckyDudes billede
Titel: Sheriff
Forum indlæg: 459
Modtaget: 49
Medlem siden: 09/05/2007
Blogger ikon

Spændende hånd.

Jeg hælder til et fold af nogle andre kriterier end de allerede glimrende fremførte.

1. Villain skal være i stand til at lave en turned babyflush om til ren bluff når han kan nøjes med at kalde et 25% pot bet, hvor HERO CCer flop og CR på turn. Det kræver alligevel lidt fantasi at tro en fisk kan det.
  2. Du nævner selv at der er en anden fisk ved bordet - og I sidder generelt dybe. Derfor vil jeg også vægte betydningen af at sidde med 150bb og ikke ryge ned og reloade til 100bb mod de andre ved bordet, til at være af en vis betydning.
  3. Bordet er rimelig låst i form af at man enten trækker til flush eller har set/Top par. Der er jo ingen der reelt tror villain sidder med 4-6 / 8-6 hænder og laver dem om til en bluff(igen med henvisning til fisk ofte mangler fantasi).

Just my 10 cent Smile

kasperthiim
kasperthiims billede
Titel: Mayor
Forum indlæg: 2346
Modtaget: 369
Medlem siden: 22/04/2011

Jeg synes, der er stor forskel på en typisk fisk og så aggro/tilted fisk, så er uenig med LuckyDude.

Hvis det er en normal fisk, så er det et nemt fold.

Dog kan jeg ikke se, at det gør nogen forskel om du sidder 100 eller 200bb dyb, når du raiser så lidt på turn. Det er jo meningen at pengene skal til midten ellers udnytter man ikke dybstack play Cash

Han skal nok kalde med sine 2 par+ til enhver sizing + du kan shove river uden at overbette.

River er selvfølgelig klam, når han samtidig er på tilt, så den er nok tæt. Jeg ville dog at have bettet højere på river for netop ikke at ende i den situation.
Hvis du kun spiller nutflushes sådan, så kan du folde over 60% af dem på river uden at blive exploitet.

LuckyDude
LuckyDudes billede
Titel: Sheriff
Forum indlæg: 459
Modtaget: 49
Medlem siden: 09/05/2007
Blogger ikon

Altid rart at vi er uenige så vi kan have en dialog omkring det Smile

Nu kan jeg ikke se noget have 2 par på turn og ikke ramme hus på river, for de spiller jo næppe Q7 eller Q5. 7-5 er selvsagt en mulighed men den virker lidt søgt som værende en hånd der her laver om til et bluff (i frustration/tilt).

Min tanker omkring de 100bb og 200bb er at det må have betydning om du vil sidde og reloade op til 100bb(forudsat vi kalder og taber), eller vælge at folde og sidde 150bb dyb. Det har en værdi som vi ikke må underkende at sidde det dybere og kan derfor være en parameter der tipper mig over mod en fold.

Selvsagt vil vi gerne have det hele ind på turn, men det er på river vi får problemerne og skal tage bestik af om vi ønsker variansen og risikere at sidde med 100bb frem for 150bb(ved et fold).

Alt i alt hælder jeg mod en fold da der er for få hænder villain laver om til et bluff.

RandomTilt
RandomTilts billede

kasperthiim skrev:

Jeg synes, der er stor forskel på en typisk fisk og så aggro/tilted fisk.

Hvis det er en normal fisk, så er det et nemt fold.

Helt enig, men ofte ser man også at tilten kan blive personlig.

Altså vs ham fisken evt. er blevet suget eller disset i chatten af etc.

Kigger du på min stats for denne sesson er min 3bet % på 0 (rimelig passiv Wink ), så det kan være en faktor til at han ikke über tilter vs mig, som så igen taler et fold.