NL200: x/r bluff flop med AJ

31 svar [Seneste indlæg]
Mr Longhit
Mr Longhits billede
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 10951
Modtaget: 1417
Medlem siden: 13/03/2011
Status: Offline
Blogger ikon
Mr. Deja vu ikon TXP Puljetur Vinder ikon

Endnu et bluff-spot mod en reg.    

Vil rigtig gerne høre nogle for og imod tanker. Hvad synes i?

Villain spiller 24/19 og åbner 27% fra MP. Han folder 43% mod raise på flop. Han c-better hhv 63 og 65% på flop og turn.

På floppet tænker jeg at AJ er for god til at folde, men at det bliver svært at at spille x/c over flere streets OOP med A høj.

Ved at raise flop tager jeg tit potten ned, og kan skyde videre på alle spar samt alle 7, 9, J, Q, K og A.

Hand converted by TXPConverter Version 00.58

***** Hand History for Party *****
$1/$2 USD NL Texas Hold'em - Saturday, September 06, 16:51:08 CEST 2014
Table Jefferson City ( Real Money )

BB ( 223.60 )
UTG ( 368.10 )
CO ( 208.80 )
BTN ( 237.53 )
HERO ( SB ) ( 226.58 )

HERO posts small blind 1
BB posts big blind 2

HERO is SB with

PRE-FLOP: ( 3 ) ( 5 players )
UTG raises 6, fold, fold, HERO calls 5, fold

FLOP: ( 14 ) ( 2 players )

HERO checks, UTG bets 6, HERO raises 23.47, UTG calls 17.47

TURN: ( 60.94 ) ( 2 players )

HERO bets 43.45, UTG calls 43.45

RIVER: ( 147.84 ) ( 2 players )

HERO ?????

Ship it!!!

Ship it!!!

lessplo
lessplos billede
Titel: Deputy
Forum indlæg: 205
Modtaget: 57
Medlem siden: 06/01/2014

Kender i det man sidder kl 2.30 og efter 20 min hvor man skrevet en masse sludder frem og tilbage kommer man til at slettet det FML. Nå prøver lige igen, hvis der lyder helt hen i vejret så bær over kl er lort men jeg vil vide hvad der skete så her kommer mine tanker. frem til river synes jeg ikke der er noget at nævne, som du selv nævner tager man tit ned med det raise på floppet især når han c better under halvpot. (måske bare mig) der hvor jeg bliver forvirret ang hans range er han flatter dit raise på floppet. for mig udelukker det over par der alt for man turn kort kan dræbe potten. lidt på samme måde har jeg det med et set dog en del mere muligt. Turn bet og han caller og hvad nu på river. tror der er meget få hænder er der ren luft fra ham fx JsQs og QsKs og synes vi repper meget stærkt på det board der vi nok heller aldrig har over par men med det raise på floppet mener jeg sagtens vi kan reppe et set evt et wrap der completer. vi har et pot bet tilbage og jeg smider dem til midten og ud fra den styrke vi har vist i hånden kan kan kun have str8 der kan calle evt set for crying call...

godnat Smile

bjorna1980
bjorna1980s billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5241
Modtaget: 1130
Medlem siden: 27/04/2007
TXP HU Champ 2012 ikon

Jeg synes lidt vi har det problem at vi med flopraiset ofte ligner et set eller et flushdraw.

Hvis vi er i stand til at bette både turn og river på dette, imo scary, board, så er det nok ok at hakke resten ind her.

Jeg tror jeg foretrækker at floate flop, for at raise en del turns, f.eks. denne.

På en spar turn... hmm... IP flatter jeg igen for at lave ballade på river. OOP... c/r uden at være superglad.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

bjorna1980 skrev:

Jeg synes lidt vi har det problem at vi med flopraiset ofte ligner et set eller et flushdraw. .

Men hvor fedt er det for ham at fortsætte mod sets og FDs? Er det ikke lige præcis det vi gerne vil ligne?

Ship it!!!

Ship it!!!

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Jo jo bevares. Jeg mener bare at villain sikkert ikke folder bluffcatchers på river, hvilket kan være et problem når vi bliffer.

lessplo
lessplos billede

@Mr Longhit hvad tænker du selv og hvad blev resultatet

Mazter81
Mazter81s billede
Forum indlæg: 9532
Modtaget: 328
Medlem siden: 20/09/2005
Pioneer ikon

Hvad er dine overvejelser preflop? Din range for at calle i SB inkluderer vel ikke mange suited connectors eller lignende spekulative hænder? Jeg tænker raise/fold med AJo er lettest. Ved kald, må det være forat spille kort postflop

Flop: Det er lidt et problematisk flop IMO. Jeg tror ikke det rammer din range ret godt. Jeg kan dog godt følge din pointe med, at du kan lægge mere pres på, på rigtigt mange turn-kort, men det er bare en utroværdig historie du får fortalt. Jeg vil umiddelbart tro, at den svære løsning (call) er at foretrække, hvis du vil spille videre.

Turn: Ændrer vel ikke ret meget ved ovenstående. Som spillet er det nok fint at skyde videre - det er trods alt et ret godt kort, og det giver dig endnu mere at trykke med på mange river kort

River: Det er en stærk linje, hvis du shipper, og du kan ikke have mange missede flushdraws i din range. På den anden side, er din value range bare også kun sets, og umiddelbart bryder jeg mig aldrig om at reppe sets, som sådan. Jeg ender nok i et desperations-ship. #FoldDaForHulanVillain

kasperthiim
kasperthiims billede
Titel: Mayor
Forum indlæg: 2346
Modtaget: 369
Medlem siden: 22/04/2011

Hvordan spiller du din range SBvsMP, hvilke hænder 3-better du og hvilke kalder du?

Jeg tænker at AJo både kan være et kald, 3-bet eller fold preflop.

Når du kun checkraiser TT og 88 på floppet(jeg har ikke 55 i min range), er det i hvert fald teoretisk forkert, at shove alle AspadeJx med den betsize, da du så har value-bluff ratio på 2:1, hvilket er for mange bluffs.

Hvordan spiller du AspadeQx?

lessplo
lessplos billede

Når malta er fordøjet kommer du så med en afslutning af hånden

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

Efter Malta turen tog jeg en pause fra NLHE cash. Jeg har brugt en del tid på at studere spillet og er nu klar til at analysere hånden med nye briller om man så må sige.

Min defending range fra SB mod MP er nok:

Call: 77-TT, AJ-AQ, KQ, ATs-AQs, KJs+ (6,03 %)

3bet: 22-66, JJ+, AK, AKs (4,83 %) knap 1:1 value:Bluf. Er det for få bluffs?

Skurkens range på 27% kunne være noget ala: 22+, A2s+, K7s+, Q9s+, J9s+, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, A9o+, A5o-A2o, KTo+, QTo+ (27 %)

Mod den range har min calling-range 55,94 % equity preflop.

På floppet better han 6 ud i 14. Det betyder at han bare skal tage ned 6 / (14 + 6) = 30 % for at C-bettet i sig selv er +EV.

Vi skal altså forsvare 70 % af vores range.

Vores range på floppet består af 73 kombos:

99, 77, TdTh, TdTc, ThTc, 8d8h, 8d8c, 8h8c, AQs-AJs, KJs+, AdTd, AhTh, AcTc, AQo-AJo, KQo

Hvis vi kun har en calling-range, skal vi altså finde 73*0,7 = 51,1 ~ 52 kombinationer at kalde med. Eller lettere finde 21 kombinationer vi folder. Det kunne fx være 6 af de 12 kombinationer af KQo, de 6 der ikke indeholder en spar. Det samme gælder for AJo og AQo. De sidste 3 bliver KQs der ikke er spar.

Det er meget vi skal forsvare. Fx alle AQs og KJs. Det tror jeg bliver svært at gøre profitabelt.

Når vi raiser til 23,46 på floppet, skal skurken forsvare 48,4 % af sin range, for at vi ikke kan raise hele vores range profitabelt. Det gør han også, da han kun folder 45 % til flop-raises jvf OP.

Når vi ikke kun klader på floppet, men også har en raising range, kunne vores ranges se således ud:

Call: 77, 99, ATs, AQo, AJs+ uden spar og hjerter = 31 Kombos

Raise: 88, TT, AJo med spar, KJs+ med spar og hjerter, AJs+ spar og hjerter, = 20 Kombos

Fold: KQo, AJo uden spar, KJs+ ruder og klør

Vores raising range består af 6 sets, 4 FDs, 8 x A-høj og KJs og KQs alle 10 med bagdøre til flush og straits.

Vi har altså 6 value hænder og 10 bluffs med bagdøre og fine muligheder for at barrelle samt 4 semibluffs.

3better skurken floppet, kan vi altså forsvare 50% af vores raising-range med sets og FDs. Det burde være rigeligt til at være +EV.... Right?

Er for træt til at fortsætte analysen på turn. Nogen der vil forsøge sig?

Ship it!!!

Ship it!!!

kasperthiim
kasperthiims billede

Er det en ny trend, der er kommet med at 3-bette små par? Jeg kan næsten ikke finde værre hænder end dem, at 3-bette med.

Hvorfor ikke 3-bette hænder med blockers og bedre playability?

At din range har 54% equity er ikke ens betydning med at du realisere ligeså meget equity.
En god tommelfinger regel, er, at man realisere mellem 50-75% af sin equity OOP + du skal tage højde for, at BB kan squeeze.

Sådan regner du ud, hvor meget, du skal realisere af din equity:

Mod den range på 27%, du har sat op, har KJs 48%.

Du skal kalde 5 for at vinde 14.

5 / 14 = 35.7

Dine potodds(35.7) / din equity(48) = 74.3% af din equity, skal du realisere.
Det er rimelig højt, og det er meget få villains som åbner 27% fra MP, så som en standard strategy, bør du nok 3-bette eller folde KJs.

Husk, at når hans c-bet skal lykkes 30% og du kun defender 30%, så laver han stadig profit med anytwo, da alle hans hænder har equity.

22 på et AKQ-board, har f.eks stadig outs til at ramme en 2'er.
Jeg tror, hvis man vil forhindre villains i at auto profit, skal man forsvare med mindst 10% ekstra, medmindre man kun 3-better eller folder, da villains så ikke får mulighed for at realisere en del af sin equity på evt turn og rivers.

Hvis dit raise på floppet skal lykkes 48% af gangene, men villain kun folder 45%, så tror jeg stadig, at du laver penge på at raise, da du stadig har equity.

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

@Longhit: Rigtig godt arbejde imo og det er netop i dette arbejde at du kan finde eventuelle fejl i din preflopplan.

Jeg vil ikke gå ind i diskussionen om hvilke hænder der hører til i en fold, call og 3-bet range preflop for jeg synes egentligt lidt at det arbejde du har lagt i post 9 viser dig hvor du har problemer. Du siger dem meget godt selv: "Det er meget vi skal forsvare. Fx alle AQs og KJs. Det tror jeg bliver svært at gøre profitabelt.".

Jeg tror måske du har ret og med den viden kan du nu begynde at justere i din preflopplan, så du bedre kan defende. Imo har vi ikke grund til at defende særligt meget fra SB vs UTG+1, hverken med calls eller 3-bets, medmindre vi har en grund til det (BB er fisk, raiseren folder for meget imod 3-bets osv.). Din analyse tider på at du defender alt for meget med calls i spottet.

Man skal selvfølgelig ikke bare justere i forhold til ét flop, men prøve at lave det samme arbejde på forskellige boards.

Det er dog i øvrigt heller ikke mærkeligt at vi skal defende så meget når modstanderen better så lavt, hvilket jeg ikke engang lagde mærke til i starten.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

bjorna1980 skrev:

Det er dog i øvrigt heller ikke mærkeligt at vi skal defende så meget når modstanderen better så lavt, hvilket jeg ikke engang lagde mærke til i starten.

Det er måske noget jeg selv kan praktisere, hvis en fisk har kaldt OOP. Bet lavere med bluffs for at give mig selv en bedre pris og gøre det svært for fisken.

Da jeg sammensatte min range i det her spot, igår for analysens skyld, havde jeg faktisk svært ved at finde nok hænder. Jeg troede egentlig at jeg skulle forsvare bredere end tilfældet så er.

Mht at 3bette brede i stedet for at kalde, så kiggede jeg også på min SB range vs BTN. Jeg endte ud med, kun at have en 3bet range. Er det helt galt?

Ship it!!!

Ship it!!!

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

kasperthiim skrev:

Er det en ny trend, der er kommet med at 3-bette små par? Jeg kan næsten ikke finde værre hænder end dem, at 3-bette med.

Hvorfor ikke 3-bette hænder med blockers og bedre playability?

At din range har 54% equity er ikke ens betydning med at du realisere ligeså meget equity.
En god tommelfinger regel, er, at man realisere mellem 50-75% af sin equity OOP + du skal tage højde for, at BB kan squeeze.

Sådan regner du ud, hvor meget, du skal realisere af din equity:

Mod den range på 27%, du har sat op, har KJs 48%.

Du skal kalde 5 for at vinde 14.

5 / 14 = 35.7

Dine potodds(35.7) / din equity(48) = 74.3% af din equity, skal du realisere.
Det er rimelig højt, og det er meget få villains som åbner 27% fra MP, så som en standard strategy, bør du nok 3-bette eller folde KJs.

Husk, at når hans c-bet skal lykkes 30% og du kun defender 30%, så laver han stadig profit med anytwo, da alle hans hænder har equity.

22 på et AKQ-board, har f.eks stadig outs til at ramme en 2'er.
Jeg tror, hvis man vil forhindre villains i at auto profit, skal man forsvare med mindst 10% ekstra, medmindre man kun 3-better eller folder, da villains så ikke får mulighed for at realisere en del af sin equity på evt turn og rivers.

Hvis dit raise på floppet skal lykkes 48% af gangene, men villain kun folder 45%, så tror jeg stadig, at du laver penge på at raise, da du stadig har equity.

Bør jeg lave den beregning for alle mine hænder i mine calling-ranges OOP for at sammensætte min endelige calling-range?

Har du slet ingen små PPs i dine ranges, når potten er åbnet af en skurk? Jeg kan måske bedre lide at 3bette dem IP end OOP. Men troede egentlig at de var fine at have i en 3bet range. Eller sagt på en anden måde, jeg har svært ved at finde bedre hænder i en i forvejen bred 3bet range.

Ship it!!!

Ship it!!!

kasperthiim
kasperthiims billede

@Longhit

Ja, sådanne beregninger bør du lave for alle positioner, både IP og OOP.
IP kan du oftest realisere mere af din equity end OOP, så det skal også med i beregningen.

Nej, jeg har ikke 22-55 i min call-range IP, medmindre der er fisk eller andre reads. Er selv lidt i tvivl om jeg bør kalde 22-55 i BB vs UTG og UTG+1, men lige nu gør jeg det.

Grunden til, at jeg ikke har 22-55 i min 3-bet range, er at de spiller elendigt postflop og blocker ikke for nogle af villains value hænder.
Vælg hænder som A2s-A5s eller en tilfældig K9s.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

Hvordan laver vi de beregninger, når skurken er ukendt. Altså når vi vil lave vores ranges udfra et GTO synspunkt? Tager vi hver enkelt hånd vs ATC? Vi vil jo netop forsvare os, så skurken ikke kan åbne ATC.

Ship it!!!

Ship it!!!

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

Kasper kan du forklare med ord hvorfor vi udregner det udfra den formel?

Ship it!!!

Ship it!!!

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon
Mr Longhit skrev:

Mht at 3bette brede i stedet for at kalde, så kiggede jeg også på min SB range vs BTN. Jeg endte ud med, kun at have en 3bet range. Er det helt galt?

Det er sikkert ikke helt galt, og er nok også en meget almindelig strategi blandt regs på micro- og smallstakes.

Problemet ved en 3-bet eller fold strategi fra SB vs BTN er, imo, at vi får meget svært ved at defende nok, set fra GTO synsvinklen.

Skulle det lykkedes dig at få en bred nok defending range, kun med 3-bets, løber du ind i det næste problem når ukendte 4-better dig = du skal shove sygt bredt (eller flatte endnu bredere, og vi er OOP).

Jeg vil dog ikke udelukke at 3-bet eller fold fra SB vs BTN som en exploitive strategi kan være overlegen på de mindre stakes. Ved ikke hvor højt op det vil fungere.

Personligt ender jeg ofte med at owne mig selv når jeg 3-better bredt. Både pre- og postflop.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

bjorna1980 skrev:
Mr Longhit skrev:

Det er sikkert ikke helt galt, og er nok også en meget almindelig strategi blandt regs på micro- og smallstakes. Problemet ved en 3-bet eller fold strategi fra SB vs BTN er, imo, at vi får meget svært ved at defende nok, set fra GTO synsvinklen. Skulle det lykkedes dig at få en bred nok defending range, kun med 3-bets, løber du ind i det næste problem når ukendte 4-better dig = du skal shove sygt bredt (eller flatte endnu bredere, og vi er OOP). Jeg vil dog ikke udelukke at 3-bet eller fold fra SB vs BTN som en exploitive strategi kan være overlegen på de mindre stakes. Ved ikke hvor højt op det vil fungere. Personligt ender jeg ofte med at owne mig selv når jeg 3-better bredt. Både pre- og postflop.

Jeg tror ikke det er et problem ifht til GTO vs ukendt BTN. Jeg synes i hvert fald jeg havde en fornuftig 5bet range. Det skal siges at jeg arbejder med en 5bet strategi, der ikke er et shove, hvorfor jeg ikke skal til midten med hele min 5bet range. Det tager vi lige i den anden tråd.

Ship it!!!

Ship it!!!

kasperthiim
kasperthiims billede

Mr Longhit skrev:

Kasper kan du forklare med ord hvorfor vi udregner det udfra den formel?

Faktisk lidt svære at forklare end jeg først troede, men jeg prøver.

Når man er IP med initiativ kan man som regel realisere 100-125% af sin equity.

Når man er OOP uden initiativ er det 50-75%

Når man er IP uden initiativ og er OOP med initiativ er jeg ikke helt sikker på.

Når man spiller en heads-up pot, så deler man equityen, og derfor kan man begynde at beregne, hvor meget equity, man realisere udfra at være IP, OOP med og uden inititativ.

Det er grunden til, at folk bør defende meget bredt i BB vs SB/BTN steals, på grund af gode pot odds.

Hvis BTN åbner 50%(22+,A2s+,K2s+,Q3s+,J4s+,T5s+,95s+,84s+,74s+,64s+,53s+,43s,A2o+,K7o+,Q8o+,J8o+,T8o+,98o,87o) med et min-raise, skal BB kun bruge 22.2% equity, men da BB ikke kommer til at realisere 100% af de 22.2%, er det mellem 50% og 75% af de 22.2%.

Det vil sige, at for at defende mod den 50% range, skal du bruge mindst 29,6% equity(realisere 75%).

Det svære er dog at finde ud af hvor meget de forskellige hænder realisere af sin equity.

72o har f.eks 30,3% equity mod åbningsrangen på 50%. Den skal realisere 73,2% af sin equity for at kunne spille den profitable, men den er virkelig elendig postflop, så der skal nok realiseres mere end 100% og hvis du regner rake oveni, bliver det meget svært at spille den profitable.

Man skal også tage modstanderens postflop tendenser, aggresivitvt osv med i beregningen. Eller at du floater og checkraiser flops osv osv..

Så det bliver hurtigt meget kompliceret.

Suited og connected hænder realisere som regel mere equity pågrund af flush og straight muligheder.

Jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal forklare det.
Beklager, hvis du ikke har fået det svar, du ledte efter. Håber der er andre der kan byde ind, som kan uddybe det langt bedre end mig.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

Synes det var en fin forklaring. Er med på hvorfor fomlen ser ud som den gør nu. At finde ud af hvor meget af vores equity vi realiserer i de forskellige spots, er jeg lidt blank på hvordan vi finder ud af. Jeg tror også det vigtigste er her når vi kalder OOP.

Ship it!!!

Ship it!!!

kasperthiim
kasperthiims billede

Hvordan du finder ud af, hvor meget equity, du skal realisere for at spille en hånd profitable?

Du divider dine potodds med din equity.

F.eks, du sidder i BB, og BTN min-raiser.

Du får potodds 1/4.5 = 22.2%

72o har 30.3% equity.

22.2 / 30.3 = 73.2% af din equity skal du realisere for at spille den profitable.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

Hehe den del var jeg med på. Det var den anden del af det. Hvor meget realiserer vi i virkeligheden (50-75% OOP uden initiativ) fra de andre spots. Altså fx IP med/uden initiativ.

For man kan jo ikke rigtig bare se stats for det i sin tracker, hvis man har donket rundt postflop med nogle dårligt valgte ranges. Eller det kan man godt, men det er jo ikke retvisende for det vi gerne vil opnå i fremtiden.

Ship it!!!

Ship it!!!

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

I øvrigt stemmer dine tommelfingerregler ikke overens. Altså 50-75% OOP uden initiativ kontra 100-125% IP med initiativ. Der mangler nogle procenter det ene eller andet sted. Smile

Ship it!!!

Ship it!!!

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Jeg gætter på Kaspers kilde for hvor meget equity vi kan forvente at realisere, er den samme som min, og jeg tror de tal Tue (_toche på PN) kom med i cashgameseminaret stammer fra "Mathmatics of Poker". Hvordan man kommer frem til de tal ved jeg ikke - Måske kan man bruge Cardrunners EV.

I første omgang tror jeg det bedste man kan gøre er at acceptere de tal Kasper kommer med vedrørende den equity vi kan forvente at realisere og så arbejde ud fra det.

F.eks. hvis vi kun forventer at kunne realisere 50% equity, skal vores equity for en calling hånd i BB vs BTN klik være mindst 44,44% (1 </= (0,5 *4,5)x), hvor vi ved en forventet equity realisering på 75% skal have 29,6% equity. Ved mellemvejen, 62,5% realisering, skal vi bruge 35,5% equity.

Afhængig af hvordan man sætter villains 50% stealrange sammen, kan vi defende ca. sådan her (grøn kan vi calle selvom vi kun forventer at realisere 50% equity, blå kan vi calle hvis vi forventer at realisere 62,5% equity og gul kan vi calle, hvis vi forventer at kunne realisere 75% equity):

Man kan så begynde at vægte de individuelle hænder efter hvor meget equtity man forventer at kunne realisere, og dermed forbedre defending rangen (hvis man gider). Derudover kan man prøve at lave samme øvelse mod både bredere og smallere åbningsranges. Det er nok nemmest bare at dele dem op i de 3 grupper: Lav realisering (50%), mellem realisering (62,5% og høj (75%).

Vi 3-better naturligvis en del af disse hænder for value, men pointen er at vi kan defende ret bredt med calls, sådan umiddelbart. Blå svarer til 68,3% af alle hænder.

Håber ovenstående giver mening/har relevans. Det har i hvert fald været en fin øvelse for mig Smile

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

Wow. Anede ikke vi kunne kalde så bredt. Hvilket program har du brugt Bjør`n? Jeg sad og udregnede det for hver enkelt hånd og smed det så ind i et regneark. Pænt omstændigt.

Ved nærmere eftertanke ligner det der også mest af alt et regneark Smile

Ship it!!!

Ship it!!!

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

Defender vi i øvrig mindre med calls mod aggressive skurke, da det bliver sværre at realisere vores equity mod dem? Og 3better vi så dem bredere, eller accepterer vi, at vi ikke kan defende så bredt mod dem?

Ship it!!!

Ship it!!!

kasperthiim
kasperthiims billede

Mr Longhit skrev:

I øvrigt stemmer dine tommelfingerregler ikke overens. Altså 50-75% OOP uden initiativ kontra 100-125% IP med initiativ. Der mangler nogle procenter det ene eller andet sted. Smile

Det er fordi der er $ tilovers ved SB.

Når du åbner på BTN og BB kalder, så har SB også lagt en ½-BB og derfor er der noget equity "tilovers" i forhold til potodds.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Blogger ikon

kasperthiim skrev:

Mr Longhit skrev:

Når du åbner på BTN og BB kalder, så har SB også lagt en ½-BB og derfor er der noget equity "tilovers" i forhold til potodds.

Jamen mangler der ikke noget equity? Altså et snit på 62,5 og 112,5. Burde det ikke giver 200% tilsammen. Altså hvis de kom til showdown hver gang må de jo nødvendigvis realisere 100 % hver.

Ship it!!!

Ship it!!!

kasperthiim
kasperthiims billede

@Bjørn

Jeg lærte om de udregninger på RIO via Seans videoer om pokerteori for 1½-2 år siden, vil jeg tro.

Jeg har aldrig læst MOP og synes ikke, at jeg så sådan et skema ved Tues seminaret.

Jeg har dog også spillet 50.000+ HU-hypers, hvor jeg defendede meget bredt, så har en del erfaring i HU, selvom det er under 25bb.

kasperthiim
kasperthiims billede

Mr Longhit skrev:

kasperthiim skrev:

Mr Longhit skrev:

Jamen mangler der ikke noget equity? Altså et snit på 62,5 og 112,5. Burde det ikke giver 200% tilsammen. Altså hvis de kom til showdown hver gang må de jo nødvendigvis realisere 100 % hver.

Jeg lærte det ved Tues seminar, men kan ikke huske præcis, hvad han sagde, men det var noget lignende det jeg skrev.

Der er sikkert også nogle få hænder som realisere mere end 75% som høje suited connectors.

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Ikke noget program desværre. Du kan se de steder hvor jeg har skrevet procenter på, er de steder jeg har slået en hånd op i equitylab.