NL100: Linietjek

5 svar [Seneste indlæg]
Mr Longhit
Mr Longhits billede
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 10951
Modtaget: 1417
Medlem siden: 13/03/2011
Status: Offline
Blogger ikon
Mr. Deja vu ikon TXP Puljetur Vinder ikon

Det kører bare slet ikke efter jeg rykkede op på NL100. Jeg hev 60 BIs hjem på NL50 men har nu tabt næsten det hele på NL100.

Det er møg frustrerende, og jeg tror ikke jeg er ligeså skarp mere i mit spil nu hvor selvtilliden har taget en del hug.

Forhåbentlig får jeg styr på spillet og justeret mit spil til NL100.

Her kommer lige lidt hænder fra dagens sessions, hvor jeg i øvrig smed 7 BIs.

Hvilke linier tager I?

Hånd 1:

BB er en 30/18 fisk. Jeg kan se at jeg igen better stort i en 3bettet pot. Men det er vel ok mod en fisk?

Hand converted by TXPConverter Version 00.58

***** Hand History for Party *****
$0.50/$1 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 22, 14:30:24 CEST 2014
Table Kyoto ( Real Money )

HERO ( SB ) ( 262.92 )
BB ( 105.76 )
UTG ( 100 )
HJ ( 101.50 )
CO ( 106.53 )
BTN ( 127.26 )

HERO posts small blind 0.50
BB posts big blind 1

HERO is SB with

PRE-FLOP: ( 1.5 ) ( 6 players )
fold, fold, fold, BTN raises 2, HERO raises 6.50, BB calls 6, fold

FLOP: ( 16 ) ( 2 players )

HERO bets 11.40, BB raises 32.93, HERO raises 244.52 all in

Hånd 2:

Her folder jeg for det meste preflop. Men jeg forsøger at øve mig i at forsvare mere mod 3bets. SB er en stram 19/16 reg der dog 3better 14% fra SB mod steals.

$0.50/$1 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 22, 14:31:38 CEST 2014

HERO ( CO ) ( 157.16 )
BTN ( 210.02 )
SB ( 100.50 )
BB ( 101.50 )
UTG ( 106.53 )
HJ ( 125.26 )

SB posts small blind 0.50
BB posts big blind 1

HERO is CO with

fold, fold, HERO raises 3, fold, SB raises 9.50, fold, HERO calls 7

FLOP: ( 21 ) ( 2 players )

SB bets 11, HERO calls 11

TURN: ( 43 ) ( 2 players )

SB checks, HERO bets 20.42, SB raises 79.50 all in , HERO calls 59.08

Hånd 3:

Jeg har kun 57 hænder på BTN. Han har spillet 31/20.
SB er en 24/19 reg der ikke er ret positionsbevidst.

$0.50/$1 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 22, 16:53:50 CEST 2014
Table Accra ( Real Money )

BB ( 105.28 )
BTN ( 119.78 )
HERO ( SB ) ( 100 )

BB posts big blind 1

HERO is SB with

PRE-FLOP: ( 1.5 ) ( 3 players )
BTN raises 3, HERO raises 9.50, BB calls 9, BTN calls 7

FLOP: ( 30 ) ( 3 players )

HERO bets 10, BB calls 10, BTN calls 10

TURN: ( 60 ) ( 3 players )

HERO bets 21, BB calls 21, fold

RIVER: ( 102 ) ( 2 players )

HERO raises 59 all in

Hånd 4:

BB er en 47/8 fisk. Semivådt board så planen er bet/fold på river. Hvordan sizer I? Jeg havde lidt over et potbet (effektivt) tilbage på river, hvilket jeg ikke var super tilfreds med.

$0.50/$1 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 22, 18:04:22 CEST 2014
Table San Antonio ( Real Money )

UTG ( 100 )
HJ ( 152.21 )
CO ( 43.20 )
HERO ( BTN ) ( 100 )
SB ( 105.96 )
BB ( 82.25 )

SB posts small blind 0.50
BB posts big blind 1

HERO is BTN with

fold, fold, fold, HERO raises 3, SB calls 2.50, BB calls 2

FLOP: ( 9 ) ( 3 players )

SB checks, BB checks, HERO bets 6.41, fold, BB calls 6.41

TURN: ( 21.82 ) ( 2 players )

BB checks, HERO bets 15.54, BB calls 15.54

RIVER: ( 52.9 ) ( 2 players )

BB checks, HERO bets 26

Hånd 5:

MP er en 40/1 fisk mens CO er en 28/24 reg med solide stats. Reggen folder dog relativt meget til 3bets.

Bet/fold fint på turn?

$0.50/$1 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 22, 17:53:36 CEST 2014
Table Pointe-Noire ( Real Money )

HERO ( SB ) ( 121.62 )
BB ( 94.39 )
UTG ( 111.78 )
HJ ( 118.05 )
CO ( 113.54 )
BTN ( 73.50 )

BB posts big blind 1

HERO is SB with

fold, HJ calls 1, CO raises 3, fold, HERO raises 9.50, fold, HJ calls 9, fold

FLOP: ( 24 ) ( 2 players )

HERO bets 11.40, HJ calls 11.40

TURN: ( 46.8 ) ( 2 players )

HERO bets 22.23, HJ raises 44.46, fold

SHOWDOWN: ( 113.49 ) ( 1 player )

*** SUMMARY ***
HJ does not show cards.
HJ wins 110.49

Hånd 6:

BB er en 30/18 fisk. Synes ikke rigtig jeg kan andet end at bette alle 3 streets som de løber ud. Enig?

$0.50/$1 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 22, 14:59:15 CEST 2014

HERO ( SB ) ( 104.91 )
BB ( 98.92 )
UTG ( 185.78 )
HJ ( 109.50 )
CO ( 104.50 )
BTN ( 148.89 )

BB posts big blind 1

HERO is SB with

fold, fold, fold, fold, HERO raises 2.50, BB calls 2

FLOP: ( 6 ) ( 2 players )

HERO bets 4.27, BB calls 4.27

TURN: ( 14.54 ) ( 2 players )

HERO bets 10.36, BB calls 10.36

RIVER: ( 35.26 ) ( 2 players )

HERO bets 25.12

Ship it!!!

Ship it!!!

kasperthiim
kasperthiims billede
Titel: Mayor
Forum indlæg: 2346
Modtaget: 369
Medlem siden: 22/04/2011

Hånd 1:

WP.

Hånd 2:

Fold eller 4b preflop.

At han 3-better 14% mod steals betyder ikke, at han 3-better bredt mod CO.

Synes igen, at du spiller alt for aggro i 3b pots. Ingen grund til at floate og raise så meget. KJo må være bunden af din range.

Hvis du floater med KJo, gør du det også med KQ, AJ og AQ, det bliver hurtigt til aaalt for mange kombos.

Når du better, skal du altid spørge dig selv, hvad du opnår.

Får du value ved at bette på turn? Får du mange folds? Møder du tit checkraises?

Det ligner et spot, hvor du møder mange checkraises, et par folds og næsten aldrig calls.

Jeg ville bette enten 1/3 eller 1/4 potsize og folde til shove eller checke bag med KJo på turn.

Hånd 3:

WP.

Hånd 4:

Bet/fold lyder som en god plan på river. Når du spiller mod fisk, skal du altid size lidt højere når du har valuehænder, da de er ligeglad med sizing og tænker ikke "oh, han better stort, så han har en stor hånd".

Tror godt du kan size turn lidt højere. River er ikke det fedeste kort, da den giver nogle straights og 2 par, men vil stadig bette 2/3 eller højere.

Ja, han har KJ, Q9, J8 og T9 i sin range, men han har også mange andre Qx hænder og man skal aldrig udlukke at fisk kalder med en random hånd som Tx, så et klart valuebet.

Hånd 5:

Jeg har altid været lidt i tvivl om man bør kalde eller raise preflop i sådanne spots. Ved at 3-bette preflop risikere du at skubbe fisken ud af potten, hvilket du IKKE vil have.

Der er langt større value i at spille postflop med fisken end at spille 3b pot mod reggen.

Når fisken kalder, så bet højere på både flop og turn. Han har mange draws og Ax i sin range og folder ikke til nogen sizing.

Jeg folder også til raiset på turn, når en så passiv fisk gør det.

Hånd 6:

Lidt tricky. Ved ikke om du har nok valuehænder til at bluffe så bredt som K8s. Du har mange værre bluffs som alle andre flushdraws.

Hvis du kun valuebetter AQ+, så tror jeg, at du har for mange bluffs. Dog blocker du KQ, hvilket er super, men samtidig blocker du for en masse flushdraws og Q8, hvilket er hænder som normalt folder på river.

Villains range er: 2x, Qx, Axhea, flushdraws og muligvis nogle mellempar.

Du får ham aldrig til at folde 2x og Axhea, så spørgsmålet er, hvor mange Qx og mellempar han folder.

Kan desværre ikke hjælpe særlig meget med spottet. Tror den er close, da man sikkert godt kan bette som et exploitable play.

Mazter81
Mazter81s billede
Forum indlæg: 9532
Modtaget: 328
Medlem siden: 20/09/2005
Pioneer ikon

Hånd 1

Jo for hulan... Sprøjt til med høje betsizes for value mod fisk og andre folk, som ikke tænker over det. Resten af hånden har jeg det ok med.

Hånd 2

Jeg synes det er en skidt hånd at calle et 3bet med. Suited, så ja, i nogle tilfælde, men her vil jeg hellere sætte et 4Bet ind med den og udnytte blockerne, eller bare folde. Tænk også over, at når det er 14% villain 3better mod steals, så ligger de fleste 3Bets sandsynligvis mod steals fra B.

Hånd 3

Jeg går ud fra, at du mener at BB spiller 24/19, da du sidder som SB? Preflop er fint IMO.

Flop - jeg better højere i dette tilfælde, og det med planer om at skubbe en turn, som den du rammer her. Hvilke andre hænder end draws vil du stikk to små søde bets ud på?

Hånd 4

Jeg better lidt mere på flop og højere på turn pga. fisken. Ikke meget - bare op på mellem 18-19 BB. Mod en fisk er der to vinkler på river afhængig af, hvad du tror giver mest value. Ship it eller bet/fold rimeligt lavt. Jeg shipper den, men jeg better også mere på flp/turn, så det matcher lidt bedre

Hånd 5

Jeg flatter bare preflop. KasperThiim skriver hvorfor. Som spillet better jeg større på flop - i hvert falde en 17-18 stykker.

Som spillet er turn et fint, men irriterende fold

Hånd 6

Afhængig af fisken kan jeg sagtens se mig selv checke river og give potten op. Det er dog det bedste bluffkort, hvilket trækker i den retning du tager.

flere hænder

Lige et par kommentarer. Det er noget under optimalt at håndtere 6 hænmder i en tråd + jeg synes du udelader nogle informationer, som er relevante. Nu hvor alle hænderne er postflop spil, så kunne det være ret interessant med stats, der omhandler det. Som f.eks. agressions frequency og/eller factor. Ellers er det jo bare rent gætværk

bjorna1980
bjorna1980s billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5241
Modtaget: 1130
Medlem siden: 27/04/2007
TXP HU Champ 2012 ikon

Det meste er sikkert allerede sagt, men lige et par ting....

Hånd 1:
Jeg 3-better en sjat større - altså 8x mod et klik fra en reg og gerne endnu større hvis han er fisk (her vil jeg gerne finde deres smertegrænse, altså hvor stort jeg kan raise før de folder). Det er måske bare et spørgsmål om stil og en meget lille detalje, men jeg synes bare 7x er lidt for billigt når vi er OOP.

Postflop synes jeg også er fint. Villain repper ikke mange valuekombos, der slår os og fisk raise/folder ikke et draw eller Jx (måske endda værre) her.

Hånd 2 :
Jeg er på linje med de andre to. Det kan måske være en idé at bygge lidt på din HUD, evt. i en popup, så du kan se hvor meget de defender imod steals fra hhv. SB og BB og imod hhv. CO, BTN og SB (når de sidder i BB). Hvis du bruger HEM har jeg en popup du kan få.

Hånd 3:
Fint, selvom jeg hader mit liv når han caller (obv.).

Pga. runout synes jeg vi bliver suget ind i en bet-bet-bet linje. Modsat Mazter kan jeg lide din sizing og spiller mine valuehænder på samme måde.

Hånd 4:
Enig med de andre.

Hånd 5:
Man skal ikke langt tilbage før jeg synes 3-bet preflop er fedt. Efter at have set nogle flere afsnit af Coaching Kristy-serien, som du henviste mig til, er jeg blevet mere opmærksom på at holde fisken i potten. Dette giver til tider nogle akavede spots, men generelt har det givet rigtigt gode resultater.

Det jeg prøver at sige er at jeg er enig med de to andre - også mht. postflop som spillet.

Hånd 6:
Kasper sagde det i forbindelse med hånd 4: Fisk tænker ikke videre over din sizing. På den aktuelle board, med den hånd, better jeg småt, like 40-50% PSB, for at skrue op hvis jeg rammer. Det er obv. meget exploitable (måske ikke så meget på det aktuelle board), men giver mig til gengæld en billigere pris for at ramme mit draw. Samtidig har jeg gode erfaringer med at skyde 3 streets med draws, relativt billigt, og se fisken calle to gange, for at folde sine mellemhænder på river.

Som spillet giver jeg nok bare op på river med mindre jeg er lidt tiltet.

Mht. flere hænder i én tråd er jeg ret enig med Mazter, og har flere gange kigget på tråden, med det formål at svare, for at give op inden jeg rigtigt kom i gang. Det bliver uoverskueligt og man kommer ikke ordentligt i dybden uden det bliver noget rod.

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Forum indlæg: 10951
Modtaget: 1417
Medlem siden: 13/03/2011
Blogger ikon
Mr. Deja vu ikon TXP Puljetur Vinder ikon

Hånd 1:

bjorna1980 skrev:

Jeg 3-better en sjat større - altså 8x mod et klik fra en reg og gerne endnu større hvis han er fisk (her vil jeg gerne finde deres smertegrænse, altså hvor stort jeg kan raise før de folder). Det er måske bare et spørgsmål om stil og en meget lille detalje, men jeg synes bare 7x er lidt for billigt når vi er OOP.

Postflop synes jeg også er fint. Villain repper ikke mange valuekombos, der slår os og fisk raise/folder ikke et draw eller Jx (måske endda værre) her.

Jeg ved ikke rigtig hvorfor det 7x har sneget sig ind. Havde oprindeligt også 8x som std. Går tilbage til 8x Smile

Jeg har 8x IP vs 3x åbnig og 6x IP vs 2x åbning. Er det fint?

Hånd 2 :

Gode pointer Kasper og Mazter! Det er noteret.

bjorna1980 skrev:

Jeg er på linje med de andre to. Det kan måske være en idé at bygge lidt på din HUD, evt. i en popup, så du kan se hvor meget de defender imod steals fra hhv. SB og BB og imod hhv. CO, BTN og SB (når de sidder i BB). Hvis du bruger HEM har jeg en popup du kan få.

Jeg har i dag fået en ny HUD. Den skulle være ret optimal og har et hav af gode pop-ups. Det tager dog lang tid at lære den at kende. Men det er noget jeg arbejder på.

Hånd 3:

Mazter81 skrev:

Flop - jeg better højere i dette tilfælde, og det med planer om at skubbe en turn, som den du rammer her. Hvilke andre hænder end draws vil du stikk to små søde bets ud på?.

Ved at bette lavt, giver jeg mig selv plads til at folde vs et raise. Har jeg en valuehånd, så er jeg ikke så bange for at de rammer noget. Tror ikke de har mange draws på det flop. Og rammer de deres 2 outer med et PP, så tillykke. Jeg tror desuden at jeg opnår tæt på samme FE over 2 streets mod deres BW cards, selvom jeg sizer så lavt.(?)

Hånd 4:
Jeg var allerede selv inde på at min sizing var skidt og gav problemer på river. Men gode kommentarer.

Hånd 5:
I er alle tre spot on mht preflop og det at holde fisken i potten. Tåbeligt at jeg ikke var mere opmærksom på det. Som bjørn skriver, så er det noget af det som BalugaWhale nævner mange gange. Og det burde jeg obv have fanget Wink

Jeg forstår ikke helt hvor min postflop sizing kom fra. Jeg var nok bange for at han ville folde og tænkte at jeg nok skulle få ham AI senere i hånden. Igen må jeg bare minde mig selv om at arbejde med mine sizings.

Hånd 6:
Jeg blev nok ikke ret meget klogere her. Men betsizing må være nøgleordet for mig. Mod fisk kan jeg godt se fornuften i at give mig selv en bedre pris med mine draws som i denne hånd.

Flere hænder

Mazter81 skrev:

Lige et par kommentarer. Det er noget under optimalt at håndtere 6 hænmder i en tråd + jeg synes du udelader nogle informationer, som er relevante. Nu hvor alle hænderne er postflop spil, så kunne det være ret interessant med stats, der omhandler det. Som f.eks. agressions frequency og/eller factor. Ellers er det jo bare rent gætværk

Noteret!

Mht til informationer, så plejer jeg at tage udgangspunkt i de informationer jeg selv havde til rådighed mens jeg spillede hånden. Eller i hvert fald de informationer, som jeg var opmærksom på at jeg havde.

Hvis i har nogle forslag til hvilke stats der kunne være relevante, og hvordan jeg bruger de stats bedst muligt, så er jeg meget interesseret i at høre dem. Smile

Ship it!!!

Ship it!!!

bjorna1980
bjorna1980s billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5241
Modtaget: 1130
Medlem siden: 27/04/2007
TXP HU Champ 2012 ikon

Jeg synes det er rigrigt fint kun at tage udgangspunkt i de informationer du havde til rådighed da du spillede hænderne. Er det tilfældet i ovenstående hænder, vil jeg opfordre dig til at øve dig i at blive bedre til at være mere opmærksom og til at udnytte din HUD mens du spiller.