Cashgame: T9s 400bb+ dyb

24 svar [Seneste indlæg]
kasperthiim
kasperthiims billede
Titel: Mayor
Forum indlæg: 2346
Modtaget: 369
Medlem siden: 22/04/2011
Status: Offline

Jeg havde brugt 30min på at skrive mine tanker om hånden på floppet, men da jeg skulle slette noget af teksten endte jeg istedet på txp forsiden, så den har åbenbart gået "tilbage til sidste brugte side", så beklager teksten bliver lidt kort, men kommer med mine egne tanker senere. Er lidt små sur Laughing out loud

Spillet er ZOOM, men har stadig reads.

Reads: Villain spiller 14/12 - 3b 3% over en okay samplesize(stor nok til at vi kan bruge disse stats).

Jeg vil gerne høre jeres tanker om, hvad vi bør gøre på floppet og hvorfor. Som sagt, kommer jeg med mine egne tanker senere.

Vi starter med floppet, da jeg synes hele hånden er meget interessant, specielt turn.

Hand converted by TXPConverter Version 00.58

***** Hand History for Poker Stars *****

BTN ( 129.9BB )
SB ( 401.82BB )
BB ( 133.02BB )
UTG ( 107.88BB )
HJ ( 281.1BB )
HERO ( CO ) ( 712.22BB )

SB posts small blind 0.5BB
BB posts big blind 1BB

HERO is CO with

PRE-FLOP: ( 1.5BB ) ( 6 players )
UTG raises 3BB, fold, HERO calls 3BB, fold, SB raises 14BB, fold, fold, HERO calls 11BB

FLOP: ( 32.5BB ) ( 2 players )

SB bets 24BB, HERO?

Ender
Enders billede
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 9250
Modtaget: 649
Medlem siden: 27/10/2005
Pioneer ikon
Blogger ikon

wow, du sidder 712 BB dyb.... vildt nok.

Med de stats som du har på vildanden, så vil jeg umiddelbart mene at hans range er meget begrænset.

Jeg kan umiddelbart ikke se ham 3 bet squeze fra SB med andre hænder end AA, KK, QQ og måske JJ og AKs... med de stats.

Med det flop og de staks taget i betragtning, kunne man man måske med fordel bygge pot ved at reraise ham relativt småt , således at hvis han finder rereraise frem, så kan vi stadig kalde i position. Herligt med position i en så dyb pot, mod en vildand, hvor vi med meget stor sandsynelighed kan sætte ham på hans hånd.

Et kald i position på floppet er nok heller ikke skidt, men så kommer vi aldrig til at tage hele hans stak, når vi rammer.

More live games PLZ.

More live games PLZ.

freakstar of donks
freakstar of donkss billede
Titel: Golddigger
Forum indlæg: 27
Modtaget: 2
Medlem siden: 08/03/2007

Foretrækker klart at kalde i position her. Vi har med en stærk range at gøre, vi er dybe, vi trækker til nuts og har redraw. Jeg kan ikke rigtigt se hvad vi får ud af at raise her.

bjorna1980
bjorna1980s billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5241
Modtaget: 1130
Medlem siden: 27/04/2007
TXP HU Champ 2012 ikon

Jeg tvivler egentligt på at jeg kan skrive noget, som du ikke allerede har tænkt over...

Basicly er villain jo en nit og når nitten 3-better imod UTG (hvordan spiller han btw?) forventer jeg han er ret stærk, især når du potentielt er med i potten og i er 400 bbs dybe. Jeg ved godt man ikke skal sætte folk på én hånd, men jeg tror han pretty much har AA her altid. Måske KK, hvis han føler sig ekstra frisk den dag.

Problemet for en nittet villain er at hans hånd i spottet er ret tydeligt defineret og at han næppe har lyst til at spille om 400 bbs med ét par. Heller ikke selvom det er AA. Spørgsmålet er så hvordan vi får mest ud af villain - altså om vi skal raise på flop, turn eller river.

Vi har jo position, hvilket i dette spot er en kæmpe, kæmpe fordel. Egentligt vil jeg gerne raise, evt. 4-bette, allerede på floppet, da det på sin vis ville være træls for os hvis villain pludselig går i c/c-mode på turn og/eller river. Vi kan dog altid springe ud i noget overbet-halløj i det tilfælde.

Alternativt kan jeg godt lide at calle flop og raise turn (stortish) og bombe river. Dette tror jeg mod mange vil give det optimale forhold mellem FE og antal dollars villain smider i puljen.

Den sidste mulighed er naturligtvis at vente med at raise til river, hvilket kunne være frækt, men det kræver nok at villain skyder 3 streets, hvilket jeg ikke er sikker på en nit vil gøre 400 bbs dyb med ét par. Som skrevet tidligere kan vi dog muligvis implementere overbets med stor effektivitet (imo).

Ovenstående bliver måske lidt rodet, men pointen var at jeg har svært ved at se en nit være klar til at spille om 400 bbs, hvis vi viser stor aggression. Det vigtigste i vores plan må dog være at det er os der får det sidste bet ind, så han ikke får rodet sig ud i en"fejl", hvor han skubber stakken til midten. Jeg tror egentligt jeg vil gå efter et stortish turn raise + evt. riverbombe, hvis han ikke overgiver sig så let.

De eneste kort der kan stoppe min aggression er hvis der skulle falde et es (især et es) eller en konge og jeg tror vi kan vinde en pæn pot +90% af tiden, hvis vi viser aggression. Alt ovenstående er naturligvis baseret på min formodning om at villain er nittet (hvilket i øvrigt typisk betyder at han er mindre dygtig postflop).

svennobassovitz
svennobassovitzs billede
Titel: Texas Ranger
Forum indlæg: 1969
Modtaget: 531
Medlem siden: 27/06/2009
Blogger ikon

Boardet får rigtig meget at sige, da en A eller K betyder at vi skal ramme striten for at fortsætte....

Hvis turn/river blanker er jeg med på Bjørnas ide om at bluffe, da villians range er meget smal.... og han comitter nok ikke +400 BB med et overpar ...

Jeg er mest til at calle flop og clikraise alle non AK turns... ser jævnt stærkt ud imo og vi behøver ikke riske stacken med en gigant river-skummer....

Hvis villian skubber ind over et turn c/r kan vi nok roligt folde....

Hvis han chekker turn kan vi jo tage en gratis river og fyre et bluff af der... igen uden at riskikere hele stakken..

Endelig er der jo en chance for at vi rent faktisk rammer straighten ... Nutz... og så bliver det et VB issue

Summa summarum, jeg er ikke med på at putte 400 bb ind medmindre vi rammer stritten.... Det er for højrisiko i min verden ..

Derudover tror jeg det betyder en del om det er nl25 eller nl400 hånden er spillet på ...

Keep in mind jeg først og fremmest er SNG spiller og bare forsøger at bidrage Wink

When you know you suck, you can work and improve

When you know you suck, you can work and improve

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Hvis vi lægger en plan om at blæse villain af hans hånd, bliver vi nød til at holde fast og føre vores plan ud i livet. At raise på noget tidspunkt i hånden (her tænker jeg på flop og turn) uden at være klar til at følge op med et sundt bet på det efterfølgende street, tror jeg er spew.

Den lav-variante tilgang med at calle flop og se om vi rammer, er muligtvis også marginalt +EV, men jeg tror langt fra det er den bedste plan mod denne type modstander. Havde villain været en mere LAGish type (eller fisk m.fl.), ville jeg godt kunne være med på en anden plan end den højvariante udgave (som jeg, som nævnt, tror er langt overlegen).

freakstar of donks

tror btw nærmest ikke jeg har en raising range på det her flop. Er det skidt?

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Ikke nødvendigvist skidt, måske endda ret standard når vi er 100 bbs dybe, da vi nemt kan spille om stacks når vi ikke er dybere.

Når vi er 400 bbs dybe er jeg mere tilbøjelig til at raise, da vi dels gerne vil have flere penge i potten med vores store hænder, dels har vi mere leverage (kan ikke lige komme i tanke om et dansk udtryk) med vores bluffs og semibluffs.

Folder dog preflop 100 bbs dyb.

freakstar of donks

Ja okay det giver fin mening.

Problemet er måske jeg ingen multistreet bluffs har, når vi er så dybe her.

100bb obv easy preflop fold.

kasperthiim
kasperthiims billede

Tak for jeres analyser.

Mine tanker var præcis som Bjørns. Dette er en spiller type som vi kan lægge godt pres på ved at raise, vi kan sagtens reppe både JJ og 88. Sådan en tight spiller overspiller ikke sin hånd 400bb dyb, så vi bør ikke være bange for at blive re-reraiset. Jeg var dog en smule i tvivl om størrelsen på floppet.

Jeg satte ham på QQ+ og AK preflop på tidspunktet, men det er muligt at det er for bred en range, når vi er så dybe imod en nit. Udfra hans flopsize kan vi fjerne AK med det samme, så det er enten QQ+ eller KK+.

Enig med at T9s er et fold preflop 100bb dyb.

Nu hvor jeg har sovet, har jeg egentlig glemt meget af det, jeg ville skrive om floppet, men i ser ud til at have dækket det mest, så vi går bare videre til turn.

BTN ( 129.9BB )
SB ( 401.82BB )
BB ( 133.02BB )
UTG ( 107.88BB )
HJ ( 281.1BB )
HERO ( CO ) ( 712.22BB )

BB posts big blind 1BB

HERO is CO with

UTG raises 3BB, fold, HERO calls 3BB, fold, SB raises 14BB, fold, fold, HERO calls 11BB

SB bets 24BB, HERO raises 72BB, SB calls 48BB

TURN: ( 176.5BB ) ( 2 players )

SB checks, HERO?

Interessant turn, hvor jeg var MEGET i tvivl og jeg var lige ved at timeout pågrund af alle de tanker jeg havde på det tidspunkt.

Mine tanker var:

- Jeg tror det er +EV at bette her, da jeg tror vi muligvis kan få KK/QQ eller KK til at folde. Der er 6 combos af KK og kun 3 combos af AA, men hvis vi better her er vi commited til at kalde et shove med så mange outs selvom vi ved at have han kun shover AA. Jeg er lidt usikker på, hvad der er mest +EV - bette eller checke.

Er meget interesseret i at høre, hvad i synes Smile

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Puha.... jeg har gået og tænkt lidt mere over hånden og hældte faktisk mere og mere imod et flopraise til ca. 70, for at bette ca. 120 på turn og shove river. Det jeg prøver at sige, er at jeg kan lide dit raise.

Dette er dog et af de meget få turnkort, som bremser den plan. Som jeg skrev i mit første indlæg sætter jeg ham nærmest på AA. Som du selv er inde på, fjerner dette kort dog halvdelen af de komboer... Bah... jf. min preflopvurdering checker jeg bag her og håber på at klonke river.

Edit: Ovenstående er bare umiddelbare tanker og jeg vil se om jeg ikke kan skrive noget mere konkret senere. Det er jo fin træning Smile

freakstar of donks

Jeg er på check bag og lad os realiser noget equity med vores 15 outs her.

Jeg ville hade mig selv hvis jeg sender 2 tønder ind i AA på turn+river.

kasperthiim
kasperthiims billede

Jeg kan huske at jeg gennemgik så mange forskellige tanker på tidspunktet på turn, at jeg blev helt i tvivl. Jeg endte endda med at folde QQ preflop på et andet bord, da jeg brugte det meste af min timebank på T9s hånden.

Turn muligheder:

- Vi checker, hvilket er fint, men er interesseret i den største +EV mulighed, hvilket er noget nemmere sagt end gjort Laughing out loud

- Vi better og bliver sat all-in, hvor vi muligvis får de rette odds til at kalde, jeg har ikke lige regnet på det. Det er selvfølgelig aldrig sjovt at skulle folde med 30% equity, men det ændre ikke på, at det højt sandsynligt er +EV, at bette for at få ham til at folde KK/QQ eller blot KK.

- Vi better og han vælger at blot checkcall sin AA på turn og vi derfor har både FE på turn og vi har masser af equity som vi kan relisere på river.

@freakstar

Altså, hvis jeg vælger at skyde på turn, så kunne jeg aldrig finde på at skyde videre på river som bluff, når turn er A, da hans range på river er vægtet mod AA, vil jeg mene.

-------

Jeg poster bare hele hånden:

BTN ( 129.9BB )
SB ( 401.82BB )
BB ( 133.02BB )
UTG ( 107.88BB )
HJ ( 281.1BB )
HERO ( CO ) ( 712.22BB )

BB posts big blind 1BB

HERO is CO with

SB bets 24BB, HERO raises 72BB, SB calls 48BB

TURN: ( 176.5BB ) ( 2 players )

SB checks, HERO checks

RIVER: ( 176.5BB ) ( 2 players )

SB checks, HERO checks, *** SHOW DOWN ***

SHOWDOWN: ( 176.5BB ) ( 2 players )
SB shows ( a pair of Queens )
SB wins 171BB from pot

På river er den også lidt interessent IMO. Hvis jeg havde JJ eller 88, hvorfor så jeg bette turn, når jeg kun bliver kaldt af værre, så på river kan jeg også reppe dem, men hvorfor bette river, hvis jeg kun bliver kaldt af værre og hvis jeg bliver checkraiset all-in hader jeg mit liv, da han sagtens kan gøre det med QQ, da den blocker nuts.

Jeg valgte den "sikre" vej og bare at give op, da jeg ikke ved hvilket level han er på mht handreading.

Jeg må bare indse, at jeg spillede hånden fint, men var "uheldig" med det turn kort. Om han ville folde 100% af hans range over flere streets, finder vi aldrig ud af, medmindre spottet opstår igen. En af fordelene ved at raise på floppet er også at jeg kan komme billigt til river fremfor at han bomber flop og turn.

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Lidt flere tanker...

Som du selv skriver er vi vel nærmest comiited til at calle, hvis vi better og villain raiser/shover. Hvis vi nu tager de optimistiske briller på og tildeler ham alle 6 KK kombis og de 3 AA kombis, kan vi vel regne med at vinde potten på 176 bbs 66,6% af tiden. Resten af tiden (33,3%) smider vi ca. 316 bbs til midten med 29,55% equity.

Der er altså 3 mulige outcomes når vi better:

1. Villain folder og vi vinder 176 bbs - ud fra ovenstående sker dette ca. 66,6% af tiden.
2. Villain caller og vi vinder potten på 800 bbs (et overskud på 176 + 316 bbs). - dette sker 33,3% x 29,55% = ca. 9,85% af tiden
3. Villain caller og vi taber 316 bbs - dette sker 33,3% x 70,45% = ca. 23,45% af tiden

Resultatet af ovenstående giver en EV for bet/call på: (117,2 + 48,5) - 74,1 = +91,6 bbs.

Der er dog store muligheder for fejl, da det her er en beregning jeg sjældent (aldrig) laver og om vi skal bet/calle eller bet/folde kommer nok ret meget an på vores betsizing.

Jeg ved faktisk ikke rigtigt hvordan vi beregener EVen for check, men:

1. Vi checker og rammer - sker 29,55% af tiden - værdi???
2. Vi checker og misser (og giver op) - sker 70,45% af viden - EV = 0???

Lige umiddelbart tænker jeg at vi skal have 91,6/0,2955 = 310 bbs mere i potten på river når vi rammer stregen eller flushen, der ikke parrer bordet. Det er sgu nok ikke realistisk, hvorfor bet turn må være bedst???

Problemet, som du selv er inde på i ovenstående, er at vi måske vil checke vores sets på turn, da esset gør vores hånd dårligst mod den range han fortsætter med. Ergo er det utroværdigt at bette videre med vores bluffs.

Er mega usikker på ovenstående, men vil se om jeg ikke kan finde en måde at beregne det på.

kasperthiim
kasperthiims billede

Fedt med de beregninger Bjørn. WP og tak!

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Jeg er ret overrasket over at han dukker op med QQ her....

Jeg har tilmeldt mig et cashgame-seminar her i Kbh, hvor jeg skal indsende 5 interessante hænder til cashgame-cheferne, der afholder seminaret. Jeg tænkte at linke til denne tråd som én af hænderne, hvis det er ok med dig, Kasper?

kasperthiim
kasperthiims billede

Med Saibot og Tue?

Håber du vil dele noget af den info, du får hos dem. Altså bare sådan generelt, hvad i snakkede om og om du evt fik noget ud af det.
Jeg havde også snappet det, hvis det var i jylland.

Jeg har lagt hånden op på det forum også, så tror de har set den og muligvis selv kommentere den senere, men selvfølgelig, det må du gerne.

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Lige præcis de to, ja. Og ja, jeg skal nok forsøge at tage gode noter og give noget videre til TXPerne.

Jeg så godt du havde lagt hånden der også, men indtil videre er det jo ikke de dybe analyser der præger den tråd og det er meget de tanker der kommer efter OP, der er værd at få kigget på af eksperter imo.

kasperthiim
kasperthiims billede

Det lyder fedt, tak Cool

Nej, eksperterne er desværre ikke kommet frem endnu, men håber at det sker - ellers må du meget gerne tage hånden med til seminaret.

Det ser dog ud til at alle er enige i, at jeg burde have skudt videre på turn og at mit flop checkraise først skulle laves på turn.

Jeg har dog absolut ingen erfaring med så dybe stacks udover at jeg ved at jeg kan ligge pres på de rette typer villains samtidig med at jeg har modet til at spille høj varians ved at bluffe for 400bb, så synes det er interessant og tror man kan opnå kæmpe edges, hvis man arbejder på sit deepstack spil.

Mazter81
Mazter81s billede
Forum indlæg: 9532
Modtaget: 328
Medlem siden: 20/09/2005
Pioneer ikon

bjorna1980 skrev:

Problemet, som du selv er inde på i ovenstående, er at vi måske vil checke vores sets på turn, da esset gør vores hånd dårligst mod den range han fortsætter med. Ergo er det utroværdigt at bette videre med vores bluffs.

Er det relevant ifht. en nit, som ikke har sine skillz postflop?

bjorna1980
bjorna1980s billede
TXP HU Champ 2012 ikon

Noget jeg har glemt i min beregning er at der jo faktisk findes 2 scenarier mere når vi better: Villian kan flatte vores bet, hvorefter vi enten rammer eller misser. Dette trækker umiddelbart yderligere imod bet.

Hvis vi derudover kan size så vi ikke comitter os, har vi vel et rigtigt saftigt spot.

At villian ydermere har QQ i rangen, må gøre at vi har et klar bet på turn.

Beregninger følger når jeg rammer et bedre værktøj end min telefon...

@Mazter: Sikkert ikke, og vi kan jo bare håbe at han enten spiller så mange borde, at han ikke kan nå at overveje situationen, eller at han er lige så dårlig postflop som man kan forvente af en nit.

kasperthiim
kasperthiims billede

Ja, jeg nævnte også det med at han blot kalder vores bet i post #12.

Jo mere, jeg tænker over hånden, jo mere indser jeg, at jeg gik glip af pænt meget value ved ikke at bette.

@Mazter

Det har du ret i. Dog er jeg også interesseret i en GTO løsning, hvis man nu skulle støde på spottet imod en reg på et tidspunkt.

Mazter81
Mazter81s billede
Pioneer ikon

kasperthiim skrev:

@Mazter

Det har du ret i. Dog er jeg også interesseret i en GTO løsning, hvis man nu skulle støde på spottet imod en reg på et tidspunkt.

GTO, 400BBs dybe mod en reg? Jeg vil skyde på, at der er markant bedre spots at fokusere på forbedringer eller GTO i.

Hånden i sig selv er jo ganske interessant - men IMO primært for at styrke sine analyse-skillz. Spottet er vel ekstradordinært sjældent (eller hva?)

kasperthiim
kasperthiims billede

Haha, det kan du have ret i, Mazter.

Men nu altid spændende at høre hvad den "rigtige" måde aka GTO, er.

Mazter81
Mazter81s billede
Pioneer ikon

kasperthiim skrev:

Men nu altid spændende at høre hvad den "rigtige" måde aka GTO, er.

Absolut - og det hjælper jo ikke at man kun træner sine analyse-skills i standard situationer. Hvis man skal udvikle sig, skal man gerne lidt ud på tynd is