Knappen har købt sig ind for 50BB (donkish), og SB har på dette tidspunkt 3-bettet 3 af 9 mulige gange på 27 hænder(52/52/2), hvor det, så vidt jeg husker, alle 3 gange har været isolering af donk. U like?
PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - [url=http://www.handhistoryconverter.com/pokerstars.php#converter]Poker-Stars Hand Converter[/url] from HandHistoryConverter.com
SB ($102.20)
Hero (BB) ($108.65)
UTG ($100)
MP ($141.90)
CO ($87.10)
Button ($91.20)
[b]Preflop[/b]: Hero is BB with A[img]http://www.handhistoryconverter.com/poker-cards/club.gif[/img], Q[img]http://www.handhistoryconverter.com/poker-cards/diamond.gif[/img]
[color=#666666][i]3 folds[/i][/color], [color=#CC3333]Button bets $2.95[/color], [color=#CC3333]SB raises to $11[/color], [color=#CC3333]Hero raises to $29[/color], [color=#666666][i]1 fold[/i][/color], [color=#CC3333]SB raises to $102.20 (All-In)[/color], Hero calls $73.20
Jeg vil helt sikkert mene det må være EV+ at 4Bet/kalde mod den beskrevne villain - cold4Bets er blevet noget mere populære omkring blindsbattles, og især i et spot som du er i.
Som beskrevet må villain også være opmærksom på at han virkelig har været efter din semishorte donk, og derfor må han også vide at andre kan have været opmærksom på det, og haps, er der den dynamik der betyder at han kan shippe bluffs, hænder du dominerer osv ind over også.
Hvis du har tænkt dig at folde, så skal du ikke 4bette AQs i spottet - vi dominerer hans 3betting-range markant, og så må et flatcall af hans 3bet være klart bedre end at 4bet/folde (som jeg heller ikke vil vælge). Det eneste der taler imod, er som Bjorna siger, at din 4Betsize er en tand for stor og du bør nok sjældent folde nogen hænder når du har smidt 30% af din stak ind preflop, og din 4Betsize øger nok styrken af hans range en smule, men må stadig være et klart kald.
Call eller 4Bet/call (jeg ved ikke hvad der er mest EV+) >>>>>>>>>>>>>> 4Bet/fold eller bare fold IMHO
Jeg kommer ind mod 99 og rammer ikke. Selv synes jeg, at jeg spiller den udemærket, men kan vi egentlig ikke ogås godt li Villians skub?
Din betsizing bør øge hans frekvens for at komme ind preflop med 99 - du laver i hvert falde nok en kæmpefejl hvis du nogensinde folder en hånd til de odds du får tilbudt.
På den anden side har jeg det lidt ambivalent med at komme ind med 99 mod dit første 4Bet på trods af hans spillestil - han forudsætter i hvert falde at du ikke kun har en range der hedder AK,TT+ for at 4bette i spottet, men hvis han nu har vurderet at du er en ok spiller som har bemærket dynamikken han har skabt, så får han jo odds hvis din range blir udvidet til AQ, TT+ og så kan han vel med rette gøre den en smule større pga. dynamik, outside bluffs etc.
Så jo, hans skub er vel standard når han har spillet så maniac'ish, og han sikrer sig jo også at du ikke lige pludselig laver samme trick med 87s eller lign.
Copyright © Texaspoker.dk 2005-2012 - Online forum og guide til rakeback på nettet
Det første jeg umiddelbart bider mærke i er at jeg synes dit 4-bet er for stort. Uden særlige reads må vi gå ud fra at villains enten folder eller skubber vs. et 4-bet hvorfor jeg godt synes du kan spare 5-6 dollars de gange du bluffer. Er sikker på et 4-bet til 23-24$ har samme effekt som 29$.
Når det så er sagt tror jeg ikke vi kommer specielt godt ind mod villains range. Vi skal kalde 73,20 for at vinde en pot på 207ish, dvs. vi skal have ca. 35%. Mod TT+,AQ+ har vi lidt over 34% og jeg tror desværre at den range er optimistisk, da villain trods alt facer et cold 4-bet. Derudover forsvinder der også lidt til rake.
Jeg har som sådan ikke noget mod at 4-bet/folde med AQo og lave hånden om til et bluff, da alternativet for mig er at folde preflop vs. den action der er før mig. Hånden blokker for en stor del af villains value 3-betting range og jeg tror vi tager potten ned ret ofte preflop. For at et 4-bet bluff er profitabelt her skal villain folde ca. 60% af gangene (hvis vi siger 23-24$ pre) - det tror jeg de gør vi et cold 4-bet, især hvis det er dit første 4-bet.
__________________På "livs"tilt!
__________________På "livs"tilt!