Txp-forum lukker ned 31/10

11 svar [Seneste indlæg]
The Greek
The Greeks billede
Titel: Mayor
Forum indlæg: 2003
Modtaget: 9
Medlem siden: 22/08/2005
Status: Offline
Pioneer ikon
Artikel forfatter ikon

Hej allesammen

Det er med stor fortvivlelse, at jeg er nødt til at meddele, at forum her på Texaspoker.dk lukker ned 31/10 2017.

Årsagerne hertil er et samsurium af teknik og økonomi. Det CMS (Drupal 6) som Texaspoker.dk er opbygget i, er ganske enkelt outdated. Samtidig har siden gennem årene haft fingrene fra en lang række webmastere og programmører inde over sig, hvilket betyder, at alle dem vi har talt med ikke vil røre sitet med en ildtang – i hvert fald ikke til en pris som der er fornuft i at ville betale.

Det er ganske enkelt umuligt at komme med et fornuftigt bud på, hvor lang tid det vil tage at foretage opdateringen – og om det overhovedet vil lykkes. I den forbindelse udgør forum i så høj grad et problem, at vi har set os nødsaget til at tage den svære – men desværre også uundgåelige – beslutning at lukke forum ned. Det vil ganske enkelt blive en alt for dyr affære, som på ingen måde ville kunne modsvares af de indtægter, som siden genererer.   

Texaspoker.dk som statisk side overlever ved, at den migreres over i et nyt CMS, med det meste indhold – og vi arbejder ligeledes på at flytte forum med i en statisk ’read only’ version, hvis dette kan gøres relativt enkelt. Det vil i så fald sige at alt indhold der genereres frem til 31/10 flyttes med – men alle brugerprofilerne bliver ikke genoprettet i det ny CMS.

Den sidste løsning som vi overvejede ville netop være at oprette forum på ny – dvs. starte helt forfra og lade alle brugere oprette sig igen og opbygge sin profil fra bunden igen. Grunden til, at vi ikke har valgt at gå denne vej er, at vi realistisk set ikke tror på, at forum kan overleve en sådan genstartsprocess. Ethvert forum har brug for en vis mængde organisk aktivitet for at kunne klare sig, og det er svært at forestille sig, at vi ikke havner i en situation, hvor alt for mange falder helt fra i denne process.

Vi vil fortsatte gøre vores for at skaffe value til Texaspoker.dk fra vore partnere. Forskellen bliver nu (fra november) at man skal holde øje med vores nyheder, nyhedsbreve og ikke mindst Texaspoker.dk på Facebook, som vi vil gøre et forsøg på at holde liv i / genoplive (er måske mere retvisende). Vi er udmærkede klar over, at det er mindre attraktivt at deltage i debatten via Facebook – men vi vil om ikke andet forsøge at smide så meget op derinde, som vi kan.

Alle gamle blogs og artikler vil som udgangspunkt følge med over i den nye version af Texaspoker.dk – skulle nogle brugere fortsat ønske at blogge mm. så vil vi naturligvis være åbne overfor dette.

Jeg vil gerne udtrykke et kæmpe tak til alle de fantastiske moderatorer der gennem tiden har været tilknyttet Texaspoker.dk – de seneste mange år i form af Drunkson som har holdt fanen højt, også selvom aktiviten på forum har været aftagende i store perioder. Han har sørget for, at der har været valueskillinger at spille om, også selvom de gyldne tider hvor udbyderne sprøjtede om sig med dollars for længst er forbi.

Sidst men absolut ikke mindst, vil jeg gerne udtrykke mit enorme vemod over, at dette skulle blive udgangen på det. Vi har i ca. 12 år haft utroligt mange fantastiske brugere igennem her på Texaspoker.dk, afholdt et utal af turneringer, mødtes til diverse events, herhjemme, på Malta, på Oslobåden og andre steder - samt set venner trække store gevinster hjem, set dem blive badbeatet (uforholdsvist) mange gange og alt muligt andet sjovt.

Jeg vil gøre mit bedste for at svare på spørgsmål i løbet af de næste par dage.

Tusind tak for jeres mere end 200.000 indlæg her på Texaspoker.dk.

På vegne af

The Greek & Crasha – stiftere af Texaspoker.dk

'...men i det mindste fik jeg da raket lidt'

Maggerholm
Maggerholms billede
Forum indlæg: 3199
Modtaget: 656
Medlem siden: 11/02/2012
TXP Liga Vinder 2013 ikon TXP Cup Vinder ikon Bom League 2 2013 ikon Unibet Open Cup Vinder ikon

CryingCrying Crying Crying

Ender
Enders billede
Titel: Guvenor
Forum indlæg: 9250
Modtaget: 649
Medlem siden: 27/10/2005
Pioneer ikon
Blogger ikon

Øv da.
Crying
Hvad er det der ikke virker ift at lade forum kører videre i sin nuværende tilstand?
.
Personligt skriver jeg af princip ikke om poker på Facebook, så hvis der er forumløsning i den fremtidige løsning, så synes jeg da at i lige så godt kan aktiverer den del. Så må de 10-20 aktive brugere der er på txp jo bare oprette en profil der.
Det kunne jo været der kom et poker opsving igen en gang i fremtiden. Smile

More live games PLZ.

More live games PLZ.

DrunkSon
DrunkSons billede
Forum indlæg: 9933
Modtaget: 1543
Medlem siden: 22/07/2008
Moderator ikon
Blogger ikon
TXP Cup Vinder ikon

Nu er det så blevet officielt, hvorfor jeg stopper som Admin pr. 31/10 Sad

Det er trist, at det skulle ende nu, da det ikke er lysten, der mangler, men sådan er det med mange gode ting.

@Ender

Der der ikke virker ved forum, er teknikken bag ved. Der er mere og mere, der ikke virker, og flere og flere ting, som vi ikke selv kan ændre.

Bl.a har det længe ikke været muligt at sende mails ud, og uden mails kan man ikke få fat i brugerne, når der er gode valueturs, og uden brugere kommer der ingen valueturs. Der er en ond spiral.

Jeg er helt enig i din betragtning om et nyt forum, men det er desværre ikke noget, jeg har indflydelse på.

TXPConverter - Formatering af Hand Histories. Tjek også min personlige side Massage4Wellness

TXPConverter - Formatering af Hand Histories. Tjek også min personlige side Massage4Wellness

svennobassovitz
svennobassovitzs billede
Titel: Texas Ranger
Forum indlæg: 1969
Modtaget: 531
Medlem siden: 27/06/2009
Blogger ikon

Giver imo ikke mening at forsøge at "genstarte" et andet sted - så ser det her som en lukning.

Tak for mange gode diskussioner og den næsten altid gode tone herinde ..

RIP txp

When you know you suck, you can work and improve

When you know you suck, you can work and improve

Sir Hardtrance
Sir Hardtrances billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5610
Modtaget: 488
Medlem siden: 23/11/2009
Blogger ikon
TXP Donkey ikon

Spørgsmålet har vel egentlig i lang tid været "Hvornår?", og ikke "om".

Faldende aktivitet på forum er vel også en del af det. Der er jo ikke mange der gider skrive noget mere, der er for eksempel ikke skrevet en eneste blog i år. Håndanalyser er der ikke mange af, der er stort set ingen events at skrive om.

At folk skrider fordi "der ikke er noget value at hente", enten i form af tours, bonus eller andet, synes jeg er noget fis, for hvis man er lidt interesseret i sin interesse, så at sige, så er det for mig ligegyldigt om der er 200 freerolls om ugen, en om året, eller slet ingen. At nogen gider tage sig tid til at finde disse turneringer mv frem, det er jo så bare en dejlig bonus, men jeg vælger ikke et forum udfra det.

Der er 2 ting som står helt fast: 1. Jeg kommer aldrig til at skrive hos de pisgule, hvis de da stadig eksisterer, og 2. den anden klovns side er slet ikke aktuel. Ja, I ved hvem jeg mener, og ja jeg synes manden er en nar, og jeg ved han synes det samme om mig, og jeg er total ligeglad. De 2 steder kommer jeg ikke.

Men hvad så? Ja så er der Facebook, der er TXP jo fortsat med, ikke at der skrives ret meget, men det kan være det kommer. Der er i hvert fald een gruppe på FB som er rimelig seriøs, men det er en low-stakes gruppe, så er man ikke til det, så er det jo ikke meget bevendt hvis man ikke gider den slags. Navn kan fås på forlangende.

At det ikke skulle give mening at starte noget andet op er jeg ikke enig i. Du vil altid kunne starte noget op, en ny FB-gruppe eller et nyt forum et sted. Der er sket meget rent teknisk siden TXP gik i luften, og det kan godt lade sig gøre at køre et forum uden nogen udgifter forbundet med det.

Det handler vel egentlig "bare" om, om folk gider gøre sig den ulejlighed at banke noget op, og så at dem som godt gider diskutere poker mv, gider registrere sig.

Så hvis det er meningen at det her bare bliver et ghost-forum, så mener jeg der er nok andre alternativer.

I would like to thank every stupid poker paying fish and donk out there.

For every bad beat you give me, you remind me how bad you are and how good I really am!

Ny pokersite:http://drunkson.dk/forum/

For every bad beat you give me, you remind me how bad you are and how good I really am!

The Greek
The Greeks billede
Pioneer ikon
Artikel forfatter ikon

Hej alle,

Jeg forstår godt, at der er en del bedrøvelse over, at vi har måtte tage denne beslutning. Jeg vil ikke skrive så meget mere i denne omgang, men blot sige, at vi gerne bakker op om et forum, der er funderet i gamle Txp'ere. Hvad 'vores støtte' kunne indebære, har jeg ikke gjort mig videre tanker om - udover at vi er positive overfor tanken. Det er dog afgørende at fastslå, at vi ikke kommer til at involvere os i udviklingen af forum eller på anden måde kan stille mandetimer til rådighed. Men vi vil gerne gøre vores for at henvise og tydeliggøre eksistensen af et sådant forum Smile

Fortsat rigtig god dag til jer alle!

Juliie
Juliies billede
Titel: Bounty Hunter
Forum indlæg: 599
Modtaget: 308
Medlem siden: 28/06/2013
Ms. Deja vu ikon

Jeg vil sige tak til holdet bag og de mange skønne medlemmer der har været herinde.
Det var den gode stemning der gjorde jeg drog afsted til Malta med texaspokerholdet og jeg her fandt den skønneste fyr.

Var det ikke for Texaspoker var jeg ikke taget til Malta for at spille poker, og så havde jeg ikke fået fornøjelsen af at sidde ved siden Mads Love

Mr Longhit
Mr Longhits billede
Forum indlæg: 10951
Modtaget: 1417
Medlem siden: 13/03/2011
Blogger ikon
Mr. Deja vu ikon TXP Puljetur Vinder ikon

hea hea hea hea hea hea hea hea hea

Ship it!!!

Ship it!!!

dvdl
dvdls billede
Titel: Texas Ranger
Forum indlæg: 1956
Modtaget: 85
Medlem siden: 08/09/2005
Pioneer ikon
Blogger ikon

Det skulle vel ske før eller siden, forum har været tæt på død i flere år og uden en hvis mængde aktivitet skal en virksomhed ikke løbe rundt.

Jeg har selv været med på sidelinjen i flere år og ikke skrevet ret meget her inde, men har altid været glad for TXP så tak for mange gode år sammen, nogle mere aktive end andre Smile

The Greek
The Greeks billede
Pioneer ikon
Artikel forfatter ikon

Hej alle - så skete det uundgåelige, i hvert fald efter mine erfaringer, når det kommer til det meste der har med lanceringer (eller som i dette tilfælde, det stik modsatte) at gøre; forsinkelser indtræffer. Jeg forsøger lige nu at finde ud af, hvornår forummet endelig lukker ned. Vi kunne naturligvis godt tage forum offline allerede nu, men hvis nogle har lyst til at skrive deres sidste nadver - lave udstik på hvem der får sidste ord i Txp's historie eller andet, så er der fortsat mulighed for dette. Vi arbejder dog på højtryk på sagen - der er ingen grund til at trække pinen unødvendigt ud.

Jeg lader høre fra mig, når jeg får en tilbagemelding.

// The Greek

Sir Hardtrance
Sir Hardtrances billede
Titel: Senator
Forum indlæg: 5610
Modtaget: 488
Medlem siden: 23/11/2009
Blogger ikon
TXP Donkey ikon

Trist