Rejsen til Rom gik via Abuello.

Tirsdag starter kl 0515 for at stå op og tage på arbejde, hjemme igen kl 15:00 for at pakke og bliev klar. Klokken bliver ca 16:00, Elvissly kører op foran mit hus og det er tid til at vende næsen mod Øen, vi har lavet en aftale med Abuello om at overnatte hos ham fra tirsdag til onsdag da vi skel møde i Kbh. lufthavn kl 0545 onsdag morgen og det ville være meget tidlig at skulle op i vestjylland for at efterkomme.

Vi lander ved Abuello kl ca 20:30 han bor flot, dejligt hus, og vi får en øl, efter 1½ time får vi lige en mere, uha vi var også ved at være tør i halsen igen. vi snakker en del poker og en del fodbold. klokken bliver ca 01:00 og vi kravler i vores medbragte dyner og sover.
   4 timer efter står vi op igen for at liste ud af huset så Abu og frue ikke vågner (Det lykkedes vist meget godt), vi smider bilen i lufthavnen (den skal jo kun holde i 1½ døgn), så tjekker vi ind og hende ved skranken kan ikke finde os, (vi havde kun pas at vise hende, 0 billetter af nogen art) hun ringer og ringer og til sidst fand hun os, damn det er ikke sjovt at være væk, vi får boarding pass og finder et sted at spise morgenmad, ffs det var en badbeat, man skulle anmelde de der cafeeer med de priser de holder sig, regulær tyveri.

Tid til at finde gaten og tjekke ind på flyet, allerede der er der CHL stemning, ca 50% af dem der skulle med flyet skulle til Rom for at se bold, der var sågar et par fyre i røde trøjer med tuschpen tekst på tøjet der stor "need 2 tickets " ja så går man sku op i fodbold, at rejse så langt uden billetter er entusiasme.

Vi lander i Rom ca 2½ time senere og der var kaos, vi hasvde fået at vide vi skulle finde en mand med et skilt der stod fodblodrejser.dk på, første sted vi kommer med folk med skilte er overskueligt der stod ca 15 mand med skilte, men ingen fodboldrejser.dk, nå han kommer vel, så vi ventede 5 min, der skete ikke noget og vi besluttede os for at gå lidt længere, bag en dør var der flere folk med skilte, men nu var der vel ca 100 skilte at læse, og der var stadig ingen fodboldrejser.dk gode råd var dyre.. (vi havde INGEN billetter fået på forhånd), fandt så et sykke papir på ham der skulle være og tage imod os og ringede til ham, han var lige ud for at lede efter bussen men han havde givet skiltet til en anden så vi skulle bare gå der og derhen, det viste sig så at der ikke stod fodboldrejser.dk på skiltet men et søsterselskab der var med arrangør, ikke nemt.

Vi var ca 20 mand og 1 dame i selskabet og vi fandt vores bus, 1½ time i bus på utrolig dårlige veje (godt min søn ikke var med) og undervejs fik jeg åndedrætsbesvær, i ca 20 min. kneb det med at trække vejret, og vi havde ingenting at drikke, svoger var mere bleg i hovedet end jeg, af angst..

På hotellet ca kl 11:30 og skulle tjekke ind der, et lille hyggeligt hotel ca 60 km uden for Rom, efter lidt forkvablet engelsk med manden i receptionen fik vi alle vores værelser, op med den smulle tøj vi havde med og ned til forkost kl 12:00. Der fik vi 3 retter mad med fri øl/vand. det var såmænd slet ikke så ringe.
  Vi sad ved sinde af en ung mand der også spillede poker, det viste sig så vi har spillet mod ham på Bet24, og minsandten om ikke manden var sur på Jardemyr, han fik at vide det var mig, men han var sur på den gode måde, der findes enkelte turneringer på bet24 hvor man kan oddse på sig selv som vinder, og Jardemyr vandt for 2 uger siden og han ville oddse 100 dkk på mig, da jeg ikke var meldt til da han ville oddse valgte han en anden hest, jeg meldte mig til 10 min før og spillede selv 100 dkk til odds 40, og vandt naturligvis turenringen, derfor var han lidt sur på mig.

Bussen kørte mod Rom kl 14:00 og vi troppede op, der var ca 29 grader i skyggen så spørgsmålet var hvor lidt tøj man skulle slæbe rundt på, hvor koldt blev det om aftenen, det var jo trods alt kun forsommer. shorts og tshirt var nok kan jeg så sige allerede nu.
   1½ time i en rumlende bus (godt min søn ikke var med) igen, og vi kørte gennem Rom, forbi Colleseum og så parkerede vi et eller andet sted i udkanten af Rom, her blev alle Man U fans i busser kørt ud og der kørte så shuttlebusser til stadion, klokken var nu ca. 16:00 og der var et par timer til kampen starter, en far og søn vi talte med ville gå til stadion og det valgte vi så også, vi gik langs floden, det var vist den mørke side af Rom, for det var godt no slum og beskidt, efter 1½ time var vi ved stadion og der var fest og farver.

Portene til stadion åbnede 2 timer før kampen og vi ville bare ind, udenfor var der vel 100.000 mennesker alle fans gik blandet imellem hinanden, og der var ikke optakt til ballade overhovedet, flot gået af alle, politi var der på hver gadehjørne på vores tur til stadion, der var enkelte steder de solgte alkoholfri øl, vand og sodavand, man skulle ikke drikke for meget for der var kun ca 1 toilet til deling til alle mand uden for stadion, køen var lang og toilettet var fandeme ulækkert...

Vi gik længe og ledte efter den indgang vi skulle benytte, og efter en tur på ca 1½ km. fandt vi den, vi skulle vel ca 1 km tilbage og ind ad en lang smøge for at komme frem, der var også fest inde, nu var vi i barca bæltet og de hyggede sig. (dog gik der enkelte Man U folk, og stadig ingen ballade) vi var neutral påklædt da vi helst ville hele hjem igen.

Efter en simpel kropsvisitering, vi kunne nemt smugle knive eller andet med ind, kom vi ind på det imponerende olympiske Stadion,  lidt større end Blue Water Arena (Esbjerg stadion) og vi skulle sidde på række 75, det skal siges at der sad ingenbag os da det var allerbagest... uha det var langt op.

Der var undeholdning på banen i 1½ time alt lige fra opvisning til tilskuershow konkurrencer og sjov og spas..  tiden gik hurtigt og det var skide godt.

Stadion blev fyldt og det var imponerende at se, vi sad sammen med barca og kunne knap høre Man U når de sang, men Barca kunne vi høre og det gav ståpels over alt, fame god stemning, og når de så rejse sig og hoppede ja, så gynede tribunen så man blev helt bange for om den nu var ved at falde sammen, der fløj konstant 3 helikoptere rundt og når de kom tæt på stadion gyngede det også.. spændende om det holdt.

Kampen vil jeg ikke skrive andet om end at det bedste hold å dagen vandt, tillykke til barca.

Vi blev på stadion ca 45 min efter kampen for at få de tmeste med, da Stig sendte en sms at de var ved bussen nu, Stig var en af de 2 vi fulgtes med til stadion, damn de var ved bussen, og der var 1½ times gang ud imørke....
Vi hoppede ned af de 223 trappetrin for at komme ud, vi belsuttede os for at finde de shuttle busser der kørte os ud til vores rigtige bus (ingen turistbusser var tillladt ved stadion), vi fandt shuttlebusserne, der var vel 100 af dem, min. og vi gik forbi 50 fyldte før der var plads i en, ind med os damn det blev varmt, endelig kørte vi mod stedet vi skulle mødes.

ca 20 min efter var vi ved vores rigtige bus og der var vi kun 4 mand af ca 22. vi skulle naturligvis vente på de andre inden vi kørte og klokken var ved at være midnat, der kom så lidt til af gangen og vi var efterhånden ved at være sultne og tørstige, der var en lille mobil kiosk på stedet men han havde lukket, selv om alt var åben, vand og chips stod på gaden osv. men je, han sagde CLOSED, der gik ½ time og flere kom til, de prøvede også men nej CLOSED..  så var der en politimand der fik nok, han talte med store bogstaver til manden og vupti så kunne vi handle, dejligt med cola og chips...

kl 00:30 manglede vi kun 2 mand og ham der havde ansvar ringede til dem, de kunne ikke finde vej, og vi måtte afsted i bueen og lede efter dem, det gik forholdsvis nem og smertefrit, og vi kunne endelig køre mod hotellet.
   Der var vi så kl. ca 03:00 og det var nu tid til at sove, men ikke for længe for vi skulle køre igen kl 08:00 og morgenmad kl 07:00.

Op og spise kl 07:00 hvor Elvissly lige faldt over en af sine forfædre (Ham til højre), hmm, deres morgenmad skal de ikke prale af.

Klokken blev 08:15 og bussen ankom, vi kørte mod lufthanvnen på de utrolig ringe veje(godt min søn ikke var med) efter 1 time vågnede en bagerst i bussen og mente han havde glemt sit pas på værelset, hmm.  ffs han svedte og var nervøs, da vi kom til lufthanen viste det sig så det lå i hans bagage, demn han har nok haft den værste ½ time i sit liv.. vi tjekkede ind og skulle så vente de obligatoriske par timer...

Flyrejsen hjem gik fint og vi landede i Kbh. ved 14:00 tiden, så skulle vi bare finde bilen og nu var der kun de sidste 260 km til vi var hjemme igen, Elvissly ville betale for turen i bil, jeg betalte jo resten, og parkeringen på 1½ døgn trak tænder ud, 350 dkk, omg de er syge de øboere... efter ca 3½ time i bil var vi hjemme igen torsdag aften ved spisetid, og mon ikke vi var lidt bombede.. jeg tror det..

Sagde så til mig selv igen, godt min søn ikke var med, selvom det ville være hans livs oplevelse, drengen er enkarneret Ronaldo fan.

Tak til XLBet og Elvissly for en tur jeg sent vil glemme, hvis jeg overhovedet glemmer den.